TNBiz (TN.cz)
Investice  |  27.12.2019 20:15:01

Marné čekání na spoje, průvodčí neumí česky. Arriva schytává kritiku


Nespokojenost s novým dopravcem přetrvává. V řadě krajů České dráhy vystřídala dopravní společnost Arriva. Evropský gigant ale u cestujících příliš nezabodoval. Stěžují si na častá zpoždění, i na to, že některé spoje bez jakéhokoli zdůvodnění nevyjely vůbec. Když cestující údajně žádali pracovníky Arrivy o radu, narazili na jejich neznalost jízdních řádů i drážních předpisů.

Arriva "přebrala" Českým drahám tratě například v Libereckém kraji. Od jednoho z cestujících právě z tohoto kraje obdržela stížnost přímo redakce TN.cz.

"Už od začátku, co Arriva jezdí, jsou jenom velké potíže v osobní přepravě. Vůbec nechápu, jak kraj mohl tomuto dopravci dát licenci na provozování, když není vůbec na provoz připravený. Spoje mají zpoždění, ruší se bez náhrady, jezdí nevýkonné jednotky, které mají problémy na sklonově náročné trati, do některých vozů zatéká voda a po voze jsou rozmístěny kbelíky," svěřil se cestující.

Někteří lidé mají problém s prý zastaralým vozovým parkem, kde údajně často nefunguje topení, a cestující ve vozech mrznou. Jeden z nich se podle informací TN.cz se svými zkušenostmi svěřil přímo kraji, s nímž má dopravce smlouvu. 

"Kraj řekl, že dopravce dostane sankce a pokuty, ale jak je vidět, nepomáhá to. My jako cestující si nemůžeme dovolit čekat na to, jestli se to někdy uráčí zlepšit. Vlak je náš jediný možný dopravní prostředek," řekl. Vlak je jediným způsobem přepravy i pro řadu dalších lidí. 

Množí se i stížnosti na samotný personál Arrivy, který dle slov cestujících nemá žádný přehled o spojích ani časech, kdy mají vyjíždět. Staré vlaky jsou navíc pro cestující na delších trasách, například z Prahy do Nitry, velmi nepohodlné a necítí se v nich bezpečně. 

Častým předmětem stížností je i fakt, že Arriva prý nedisponuje nízkopodlažními vozy a jejich řidiči neumí ani pořádně česky.

Spokojení nejsou cestující ani s cenou za poskytované služby a připraveností na nové trasy. Tyto stížnosti se týkají i autobusů. 

"To, jak máte nepřipravené řidiče na nově zaintegrovanou část Rakovnicka, to je opravdu síla. Pravidelně jim jako cestující musíme ukazovat trasu a zastávky. Včera jsem jel i vaším vlakem, personál obtížně česky mluvící, ale hlavně, kromě Arriva tarifu neznalý naprosto ničeho. Doufám, že alespoň strojvedoucí má zkoušky a zná trať. Nejhorší je, že to není vina jejich, ale vašeho vedení, které je naprosto nepřipravené na všechno," svěřil se Jakub J. na sociálních sítích. 

Dva vlaky projely návěstidla, která signalizovala pokyn stůj. Obou chyb se nejspíš dopustili strojvedoucí ve Středních Čechách. V obou případech se je naštěstí podařilo včas zastavit.

Společnost Arriva dle vyjádření mluvčího Martina Faráře o množících se stížnostech ví. Za nevydařený start se také omluvila. 

"Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. Cestující, který čeká na vlak, potřebuje, aby přijel včas, na palubě byl příjemný a dobře proškolený personál a ve vlaku fungovalo vše, co má, aby byla cesta příjemná. Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili. Všichni pracujeme 24 hodin denně na tom, abychom dali vše do pořádku. Vážíme si také pomoci všech našich strojvedoucích, stevardů, ale i technického personálu, kteří nám aktivně pomáhají nad rámec svých povinností," uvedl ředitel společnosti Jiří Nálevka.

 


Omluva společnosti Arriva za nevydařený start vlaků:

Vážení cestující,

v polovině prosince jsme vstoupili na železniční trh a zavázali jsme se provozovat několik rychlíkových linek a další linky osobních vlaků na Zlínsku a Liberecku. Během dvou týdnů se na nás snesla vlna kritiky od cestujících i novinářů za řadu pochybení a nedostatečnou přípravu rozjezdu našich vlaků.

Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. Cestující, který čeká na vlak, potřebuje, aby přijel včas, na palubě byl příjemný a dobře proškolený personál a ve vlaku fungovalo vše, co má, aby byla cesta příjemná. Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili.

Všichni pracujeme 24 hodin denně na tom, abychom dali vše do pořádku. Vážíme si také pomoci všech našich strojvedoucích, stevardů, ale i technického personálu, kteří nám aktivně pomáhají nad rámec svých povinností.

Na Zlínsku i u rychlíkových souprav v Čechách jsme bojovali s větším množstvím technických závad, než jsme čekali. Projevilo se odstavení vlaků, které nebyly delší dobu v každodenním provozu a následně nezvládly své ostré nasazení od 15. prosince, jak by bylo potřeba. Avšak na Zlínsku se daří situaci postupně stabilizovat. Pro potřeby větších záloh jsme tam převedli další vlak a v Bylnici máme pro případ jakékoliv mimořádnosti při ranním rozjezdu vlaků připraven každý den také náhradní autobus.

Větší množství poruch se bohužel nevyhnulo ani rychlíkovým linkám v Čechách, tyto závady jsou neprodleně odstraňovány a vozidla jsou opětovně navracena do provozu. Jsme přesvědčeni, že jednotky řady 845 potvrdí svoji pověst z předchozího nasazení v Německu, že se jedná o jednu z nejspolehlivějších řad vozidel. Bohužel se nám ani nevyhnula ani nehoda na přejezdu, kdy jsme na delší dobu přišli o jednu jednotku po střetnutí s vozidlem v pražských Čakovicích.

Bylo by sympatické, kdybychom teď mohli říct, že jsme všechny technické mouchy už vychytali, ale realita provozu taková bohužel není. Náš technický tým pracuje nepřetržitě, ale přesto se může i v dalších týdnech stát, že se některý z vlaků porouchá. Děláme ale všechno pro to, aby se to stávalo méně a méně často.

Jednou ze slabin, která se projevila ve špatném předávání informací cestujícím, bylo zpočátku i naše operativní řízení. Dispečink posilujeme a nastavujeme lépe jeho komunikaci nejen s kontaktním centrem Arrivy, ale i dispečerským aparátem jednotlivých koordinátorů IDS tak, aby naši cestující byli neprodleně o všech mimořádnostech informováni.

Prvotní problémy s prodejem jízdenek v našich pokladnách i ve vlacích se podařilo z větší části vyřešit, a jízdenky v pokladnách i ve vlacích už prodáváme. Tady si musíme bohužel posypat hlavu popelem nad výběrem nevhodného dodavatele celé technologie. Společnost Telmax zcela selhala v přípravě odbavovacích systémů pro Arrivu, odpovědnost vůči cestujícím i objednavatelům však máme samozřejmě za tyto nedostatky my.

Omlouváme se za nevydařený start, bereme si ze všech chyb poučení a pracujeme na zlepšení ze všech sil. Věříme, že to v dalších dnech a týdnech všichni cestující pocítí.

Jiří Nálevka

ředitel společnosti Arriva vlaky

 

 

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688