Jaká je aktuální situace ohledně mýtného auditora?
Tendr na
mýtného auditora vyhlásilo Ředitelství
silnic a
dálnic v březnu letošního
roku. Společnost Kapsch krátce na to tento tendr napadla u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěž pro jeho údajnou neregulérnost, v čemž jí úřad později dal zapravdu a tendr koncem června nepravomocně zrušil. Proti nepravomocnému zrušení soutěže byl ze
strany Ředitelství
silnic a
dálnic podán rozklad, na jehož základě předseda úřadu konstatoval, že tendr byl vypsán regulérně, a že úřad musí daný případ posoudit znovu. Úřad tak následně učinil a v polovině listopadu podmínky soutěže vyhodnotill jako zákonné, proti čemuž se naopak odvolala společnost Kapsch. Vzhledem k průtahům přezkumného řízení, které stále ještě probíhá, bylo Ředitelství
silnic a
dálnic nuceno přistoupit k dočasnému řešení v podobě prodloužení smlouvy se stávajícím
mýtným auditorem a to na dobu nezbytně nutnou, tzn. do okamžiku, kdy bude přezkumné řízení ukončeno a kdy bude možné s vítězem tendru uzavřít smlouvu na poskytování
služeb mýtného auditora pro následujících deset
let.
Kolik vozidel využije Celní správa ČR pro kontrolu mýtného?
Celní správa převzala a bude využívat 25 vozidel.
Co bude s nevyužitými vozidly z celkové flotily 40 automobilů?
Zbývajících 15 vozidel nebude využito k přímému výkonu kontrolní činnosti v Systému elektronického
mýtného ode dne jeho spuštění, ale bude využito v rámci
služeb obnovy vozidel poskytovaných ŘSD
ČR. Dodavatel zajistí jejich zakonzervování, uloží jejich registrační značky do depozitu a tato vozidla na své náklady zaparkuje (garážuje) na parkovištích, které pro tyto účely sám zajistí, vč. jejich technické údržby. Vozidla určená k obnově budou takto zaparkována (garážována) až do okamžiku jejich využití v rámci Dodavatelem poskytovaných
služeb obnovy. V rámci poskytování
služeb obnovy vozidel bude Dodavatelem postupováno tak, že nejprve použije 15 vozidel určených k obnově a až následně bude dodávat zcela nová vozidla. Dodavatel je povinen provést pravidelnou obnovu kteréhokoliv vozidla tak, aby celkový počet vozidel aktivně používaných k výkonu kontrolní činnosti v Systému elektronického
mýtného vždy odpovídal 25 vozidlům.
Jak se případně sníží platba za údržbu?
V první fázi provozu nového
mýtného systému, kdy se společnost CzechToll bude starat o všech 40 vozidel (v případě 25 vozidel musí zajistit jejich bezproblémové fungování v každodenním provozu a v případě zbylých 15 vozidel musí zajistit jejich garážování a pravidelnou technickou údržbu) se zasmluvněná cena
služeb měnit nebude. Tato cena začne klesat až ve chvíli, kdy se garážovanými vozidly začnou nahrazovat doposud provozovaná vozidla a to z důvodu jejich nevratného poškození nebo celkového opotřebení .