Spolu se zástupci Správy
Chomutov, která má na starost projekty v
Ústeckém kraji, se jednání zúčastnil také ředitel Správy
Liberec Jan Wohlmuth. Liberecká Správa ŘSD připravuje některé investiční projekty na území Děčína.
Náměstka hejtmana pro oblast
dopravy a silničního hospodářství Jaroslava Komínka a vedoucího odboru
dopravy a silničního hospodářství Jindřicha Fraňka zajímal zejména postup přípravy u
stavby I/13 OK Benešovská a přeložka
silnice I/13 Děčín–Ludvíkovice, tzv. Folknářská spojka. Ředitel Správy
Liberec zástupce
kraje ujistil, že obě
stavby jsou v aktivní přípravě. „Okružní
křižovatka Benešovská má zpracovanou dokumentaci pro územní rozhodnutí a bylo o něj požádáno.
Stavba však nezačne dříve než v roce 2025, a to z důvodu plánované rekonstrukce
silnice II/262, která je v gesci
kraje. Projekt je totiž spolufinancován z
dotací, kde je nutná udržitelnost projektu 5 let,“ vysvětlil aktuální stav projektu ředitel liberecké Správy ŘSD. Se zmíněnou
stavbou je spojená i přeložka
silnice I/13 přes Folknáře, kde se rovněž plánuje zahájení v roce 2025. Významnou investiční akcí, která zasahuje do
Ústeckého i
Libereckého kraje, je přeložka
silnice I/13 mezi Děčínem a Manušicemi. Přibližně 22 kilometrů dlouhá přeložka s napojením na připravovaný
obchvat České Lípy je ve fázi zpracování oznámení dle
zákona č. 100 o vlivu
stavby na životní prostředí.
Vedoucí úseku výstavby Správy
Chomutov Marek Sotona následně podrobně popsal aktuální stav přípravy
obchvatu Žíželic na
silnici I/27,
staveb na
dálnici D7 nebo řešení
dopravní situace v Bílině. „Řešíme jedinou variantu v Bílině, a sice tunel. Máme zpracovaný koncept technické studie. Přibližně 1300 metrů dlouhý tunel by začínal u lázní
Kyselka a končil u vlakového nádraží. Věříme, že se jedná o ekonomicky schůdnou variantu, která dokáže vyřešit neúnosnou
dopravní situaci na průtahu městem,“ uvedl k projektu v Bílině vedoucí úseku výstavby. Poslední slovo bude mít Centrální komise Ministerstva
dopravy.
Ředitel Správy
Chomutov Martin Vidimský zástupce
krajského úřadu ujistil také o plnění harmonogramu v případě úprav na čtyřpruhovém úseku
silnice I/13 mezi Mostem a Teplicemi. V místech čtyřpruhového uspořádání panuje shoda
kraje i ŘSD na zvýšení rychlosti na 110 km/h. Nutné jsou však dílčí úpravy, jako jsou svodidla či oplocení.
Důležitým bodem jednání byly také plánované provozní akce na komunikacích ve správě ŘSD. Náměstek
Jaroslav Komínek ŘSD pochválil za fungující údržbu zeleně podél
silnic. Zároveň ale vyjmenoval několik úseků
silnic I. tříd, kde se neustále objevují výtluky. „Vedeme jednání o řešení situace se Správou a údržbou
silnic Ústeckého kraje, která pro nás provizorně opravuje nebezpečné výtluky, a se spol. EKOSTAVBY
Louny, která pak zajišťuje lokální opravy poškozeného asfaltového povrchu. Na některých kritických místech plánujeme plošnou opravu asfaltových povrchů v příštím roce,“ informoval zástupce
krajského úřadu vedoucí provozního úseku Správy
Chomutov Vít Plechatý. Plán oprav asfaltových povrchů v
roce 2020 představí Správa
Chomutov do konce tohoto roku.