Ranní glosa: Čekání na nová čísla z automobilek
Prozatím víme, jak si vedly registrace v prvních osmi měsících roku na tuzemském trhu, kde si tuzemští producenti drží jako již tradičně velmi silnou pozici. Počty nově registrovaných osobních vozů naznačují, že ochota pořídit si nové auto klesá ze strany domácností a vlastně i firem, které jsou mimochodem hlavním nákupčím nových vozů. Za prvních osm měsíců je vidět pokles o více než devět procent a jen v srpnu se registrace propadly o deset procent. Jenže stejně jako v EU, tak i u nás je letní meziroční srovnání zatíženo loňskými manévry před spuštěním další vlny emisních regulací. Takže jestli má něco alespoň nějakou vypovídací schopnost, tak jsou to právě uvedené kumulované výsledky.
Díky SDA však máme možnost vidět více než jen samotný propad zájmu o auta v ČR a můžeme třeba vysledovat, že sice celkové číslo je v poměrně hlubokém mínusu, nicméně třeba u SUV se poptávka v letošním roce téměř neliší od té loňské, a tak veškerý útlum jde na vrub střední třídě a malým vozům. Stejně tak je vidět nižší zájem o auta s naftovým pohonem, jako setrvalou preferenci benzínových motorů a expanzi „zelených“ alternativ. Jejich procentní nárůst je ohromující, nicméně podíl na trhu zanedbatelný. Na SUV rozhodně vliv nemají a nejspíš ještě dlouho mít nebudou.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz