Summary: Alibaba prodala skvělou sérii čísel o svém hospodaření
Čínský maloobchodní gigant Alibaba opět nezklamal a připravil si pro nás sérii výborných čísel. Tržby vyskočily o více než 40 % yoy na 115 mld. CNY a o 5 mld. CNY tak překonaly konsensus trhu. Dynamika růstu se bohužel opět vrátila o krok zpátky (F4Q19 +50 %, F3Q19 +40 %, F2Q19 +55 % yoy), avšak investoři by měli být pořád spokojeni. To nejlepší sousto navíc přichází až s nákladovými položkami, jejichž růst dupl na brzdy a v některých případech (R&D a hlavně administrativa) dokonce klesaly. Provozní zisk to katapultovalo nahoru o 200 % yoy a marže se rozšířila o 10 p.b. yoy až na 21 %. Je skvělé, že odtud plynula největší porce zlepšení čistého zisku na akcii a nebylo se tudíž nutno spoléhat na neprovozní položky. Tento ukazatel ve finále vyrostl o více než 50 % yoy na 12,55 CNY a predikovaných 10,28 CNY nechal daleko za sebou.
Osobně nás trochu zamrzelo zpomalení tržeb z obchodu, což je pro Alibabu pořád klíčový segment. 44% yoy nárůst sice pořád ukazuje na dynamický vývoj, avšak po předešlém zrychlení jsme trochu doufali ve stejně dobré číslo. Nohu z plynu totiž stáhly oba hlavní zdroje tržeb – příjmy z reklamy (customer management) zpomalily na +27 % yoy (předtím +31 % yoy) a provize (commissions) na +23 % yoy (předtím +30 % yoy). Na pozadí přitom hraje pořád ta samá písnička – příjmům z reklamy pomáhá objem doručené reklamy (tzv. paid-clicks) a provizím zase objem zobchodovaného zboží (GMV +34 % yoy). Za povšimnutí určitě stojí, že segment Others, který schovává především iniciativu kamenných prodejen New Retail, poprvé generuje stejnou část celkových tržeb jako provize a v tomto kvartálu rostl o 150 % yoy. Na růstu ubral také cloudový byznys, který zvedl svoje příjmy o 45 % yoy (předtím +55 % yoy).
Nyní se přesuneme k profitabilitě jednotlivých divizí. Hlavní segment obchodu zúžil svoji provozní marži ze 47 % na současných 41 %, což můžeme dát klidně za vinu většímu podílu New Retail na tržbách. Kamenné obchody vždy byly a budou spojené s menší profitabilitou. Marže u médií a zábavy se po předešlém tristním kvartálu vrací zpátky k -35 %, avšak trpký pocit z vleklého 6% yoy růstu tržeb tohoto segmentu na patře nadále zůstává. Dále jsou tady nové iniciativy, kde management dost výrazně podpořil výdaje do rozvoje a jejichž provozní marže proto spadla z -110 % na -150 %. Na závěr jsme si samozřejmě nechaly náš milovaný cloudový byznys. Začíná být už trochu ohranou písničkou, že se jeho provozní marže pořád pohybuje těsně pod nulou. Meziročně sice pozorujeme zlepšení z -8 % na -5 %, avšak v předešlém kvartálu jsme se nacházeli již na -2 %. Na pozitivní přínos k celkové provoznímu zisku si tedy budeme muset opět počkat.
Sečteno a podtrženo, až na pár chybiček na kráse se jednalo o výborný kvartál, který nám navíc potvrdil zdravý stav čínského internetového retailu. Akcie reagují růstem o 2,5 %.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz