Volkswagen: Konec legendy, z montážní linky sjel úplně poslední Brouk
Německá automobilka se rozhodla ukončit výrobu legendárního Brouka. Poslední vůz tohoto modelu dnes po 80 letech opustil výrobní linky v mexické Pueble. Nejdéle vyráběný vůz bez změny designu a jedno z nejprodávanějších aut na světě má za sebou bohatou historii.
Beetle, Käfer, Buba nebo Chrobák - čtyři různá slova označující autíčko, jehož historie se začala psát v nacistickém Německu v roce 1938. Hitler chtěl lidový vůz dostupný všem obyvatelům Říše. Pod taktovkou rodáka z Vratislavic nad Nisou Ferdinanda Porscheho tak vznikl legendární Volkswagen Brouk.
Vůz, jehož design částečně kopíruje československou Tatru T97, se ale pořádně proslavil až po skončení druhé světové války. Miliontý Brouk sjel z výrobní linky v německém Wolfsburgu v roce 1955. Rekordní prodej firmě zajistila i masivní reklama. Ve spotu z 50. let třeba výrobce neváhá pustit auto ze srázu, aby dokázal, že je bezpečný.
Největší slávu si ovšem tohle autíčko vydobylo za velkou louží. V roce 1968 tam směřovalo neuvěřitelných 40 procent veškeré roční produkce, což je přes 560 000 vozů. Oblibu si tehdy auto s typickými oblými tvary, stupačkami a motorem vzadu získalo hlavně mezi květinovými dětmi v americké komunitě hippies.
Poslední vůz klasického vzhledu sjel z výrobní linky v roce 2003 v Mexiku. Od roku 2011 se začal vyrábět ve své nové podobě. Teď montážní linky v mexické Pueble opouští nadobro. Právě Mexiko je zemí, kde staré modely slavného brouka zahlédnete poměrně často. A proč právě brouci? Pro úzké ulice v kopcích jsou prý jako stvoření.
"Vypadá to, jako kdyby se narodili pro jízdu do kopců. Ty staré se nahoru dostanou bez problémů. Lidé prostě vědí, že se jimi bezpečně dostanou do cíle," popsal taxikář Adrián Martínez.
Tisíce vozů se prohání i po České republice a ze silnic díky nadšeným sběratelům jen tak nezmizí. Až dodnes se ve světě prodalo více než 21 milionů originálních brouků, což z tohoto legendárního autíčka dělá světového rekordmana v počtu vyrobených kusů.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Klímová, RekvalifikačníKurzy.cz
Sekvoj patří mezi stromové titány: Načerpejte energii v netradičním lesoparku v ČR
Iva Grácová, Bezvafinance
Bankovní turista, nebo věrný klient: Kdo vyhrává ve hře o finanční výhody?
Petr Holub, MojeNebankovka
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Snižování úrokové sazby přináší výhodnější podmínky pro refinancování hypotéky
Marek Pokorný, Portu
Japonská centrální banka po 17 letech zvýšila sazby. Co to znamená?
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře