Dufek: Nákupní boom zvolňuje
Květnová čísla z maloobchodu byla ve znamení růstu, nicméně pomalejšího než v předchozích měsících. Tržby obchodníků tentokrát meziročně vzrostly jen o 2,7 % a to především v důsledku slabších prodejů potravin a pohonných hmot. Za ostatní totiž lidé reálně utratili o téměř 6 % více než ve stejném období loňského roku.
Zpomalení růstu tržeb se v podstatě netýkal internetových obchodů, které si tentokrát připisují nárůst o více než 19 %. Je vidět, že trh virtuálního nakupování – ač nemá v EU obdoby – stále nedosáhl svého vrcholu. Trend odklonu zákazníků od kamenných obchodů k těm virtuálním tak nadále pokračuje. A nejspíše pokračovat bude s tím, jak obchody expandují v dříve opomíjených segmentech, jako jsou potraviny nebo hobby zboží.
Na dnes zveřejněných číslech statistického úřadu je vidět i další docela zajímavý fakt, a sice jen pomalý růst cen v obchodech. Tentokrát to bylo jedno procento, které si lidé ve srovnání s loňským rokem připláceli za nakoupené zboží. Je tak zřejmé, že aktuálně nadprůměrná inflace nejde na vrub silné poptávce v obchodech, ale vytváří se ve službách – zvlášť v těch spojených s bydlením a volným časem.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz