(Kurzy.cz)
Objem přímého prodeje v r.2018 vzrostl a představuje celosvětově 192,9 mld. USD
Tržby v oblasti osobního prodeje pokračovaly v roce 2018 v růstu, který globálně dosáhl 1,2 % a celkového objemu téměř 192,9 miliard dolarů. Český trh vzrostl meziročně o 9,5 %, což představuje tržby v objemu větším než 7,6 miliard korun (353 mil. dolarů). Tímto druhem prodeje se zabývá více než 337 tisíc Češek a Čechů.
Přímý prodej jako celosvětově rostoucí trend
Sektor přímého prodeje v období posledních tří let vykazoval roční míru růstu tržeb 1,7 procenta. Globálně největším trhem je Čína, těsně následovaná Spojenými státy. Čínské tržby představují za loňský rok 35,73 miliard a USA 35,35 miliard dolarů. Oba trhy představují dohromady 36 % globálních prodejů.Přímý prodej zajišťovalo v roce 2018 celosvětově 118,4 milionů nezávislých prodejců, což představuje jejich nárůst o 1,6 procenta ve srovnání s rokem 2017. V období 2015 až 2018 jejich počet rostl průměrně o 4,2 procenta ročně. Přestože každý rok dochází k nárůstu počtu osob zabývajících se tímto druhem prodeje, dlouhodobě mezi nimi dominují ženy. Ty představují 74 % z nich.
Evropa nadále posiluje
Celkové tržby osobního prodeje v České republice setrvale stoupají. Meziročně vzrostly téměř o 9,5 %, což představuje druhý největší růst v regionu střední Evropy (Maďarsko – 11,8 %). Celkově dosáhly tržby v minulém roce 7,67 miliard korun. ČR zároveň představuje jeden z nejvíce rostoucích trhů na kontinentu. Přímým prodejem se u nás zabývalo více než 337 tisíc lidí, což je oproti roku 2017 nárůst o téměř 35 tisíc osob. Pro srovnání, v roce 2017 se zvýšil meziročně počet prodejců o více než 14 tisíc.
„Český trh přímého prodeje se prudce rozvijí a má vysokou dynamiku, jak ve smyslu rychle rostoucího obratu, tak i počtu samotných prodejců. Přímý prodej přináší lidem svobodu a nezávislost. Pro mnohé z nich je taky důležitý blízký vztah k reprezentované značce,“ říká Lucie Záleská, předsedkyně Asociace osobního prodeje.
V roce 2018 byly nejvíce prodávanými kategoriemi výrobků v České republice kosmetika a osobní péče, která představovala téměř třetinu trhu (32,5 %), následovaná výrobky pro domácnost a zbožím dlouhodobé spotřeby (30,8 %) a třetí nejprodávanější skupina představovaly wellness a doplňky stravy, ty reprezentují 20,8 % místního trhu osobního prodeje.
Zdroj: TZ Asociace osobního prodeje
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz