Na českém trhu probíhá boom vzdělávacích franšíz
Počet franšíz v Česku každoročně roste. Podle aktuálních statistik
serveru Franchising.cz jich je již přes 260, zatímco ještě v roce 2010 působilo
na českém trhu 150 franšízových konceptů. Nejoblíbenějším oborem je stále
gastronomie, o český trh však v poslední době projevily zájem také mnohé domácí
i zahraniční vzdělávací projekty. Vzestup zažívají též poskytovatelé finančních
služeb. Franšíza totiž může být zajímavou alternativou k systémům fungujícím
často na principu multi level marketingu (MLM).
Na českém trhu
působí letos již více než 260 franšíz a jejich počet neustále roste. Od roku
2010, kdy jich bylo evidováno asi 150, jich tak přibylo více než 110. Údaje
vyplývají ze statistik serveru Franchising.cz. Meziročně přibylo v Česku
přibližně 5 až 10 nových konceptů. Počet franšíz tak dnes už sice neroste tak
prudkým tempem jako dříve, ale tím více jsou tyto koncepty připravenější a
životaschopnější.
Vede stále gastronomie, boom zažívá
vzdělávání
„Nejoblíbenějším oborem je stále gastronomie,
která má největší zastoupení napříč obory. Dále potraviny a následují módní
značky spolu s výživou, zdravím a péčí o tělo. Zaznamenali jsme však výrazný
zájem o franšízy zaměřené na vzdělání, a to jak domácí koncepty, tak ty
zahraniční, které chtějí vstoupit na tuzemský trh,“ popisuje Lenka
Nováková, franšízový poradce serveru Franchising.cz. „Jde například o dvě polské franšízy zaměřené na vzdělání v oblasti IT
pro dospělé i pro děti a mládež, ale též světová franšíza kanadského vzdělávání
Maple Bear,“ dodává Lenka Nováková.
Značka Maple
Bear Canadian zahrnuje více než 380 mateřských, základních a středních škol v
17 zemích s více než 40 tisíci studenty. „Maple
Bear je jednou z nejrychleji rostoucích vzdělávacích značek a co do počtu zemí,
v nichž působí, je největším franšízovým vzdělávacím systémem na světě,“
uvádí Yann Bidan, General Manager Maple Bear Central and Eastern Europe. „Naše výuka již není založena jen na pouhém
předávání informací, ale na rozvoji kompetencí, které budou zásadní v budoucnu,
jako je kritické myšlení, výzkum, tvořivost, řešení problémů, digitální a
počítačová gramotnost,“ dodává Yann Bidan s tím, že součástí podpory
příjemce franšízy je mimo jiné též akademický tým 200 odborníků z Kanady, kteří
vyjíždějí do terénu a cestují po světě, aby poskytli všem učitelům počáteční i
průběžné školení.
Franchising v oblasti financí
Dynamický rozvoj
zaznamenal také obor financí. „Někteří
hráči na trhu, jako například Partners, mají dnes už 80 poboček a OK Point jich
od roku 2015 vybudoval již 44. V dnešní době to však už není jen o financích,
ale trendem je poskytnout lidem i další služby, například realitní a bankovní,
se strategickými partnery na jednom místě,“ vysvětluje Lenka Nováková.
Franšízový
koncept může být v oblasti financí velmi zajímavou alternativou k často
využívanému systému MLM. „Oproti multi
level marketingu nabízí franšíza mnohem čistší a spravedlivější způsob
odměňování. Od počátku je totiž příjem makléře přímo úměrný vykonané práci,
protože se o něj nemusí dělit se spolupracovníky, kteří jsou ve struktuře výše,
jako je tomu u MLM,“ podotýká David Eim, místopředseda představenstva
společnosti Gepard Finance, největšího hypotečního makléře v Česku, který
poskytuje již 100 franšízových licencí. „Naše
franšíza pak umožňuje makléři vystupovat jako samostatný subjekt, ale současně
těžit z výrazné podpory silného hráče na trhu. Jde hlavně o průběžné
vzdělávání, informační systém, přístup ke kompletnímu portfoliu hypoték, ale
též o spolupráci s velkými realitními sítěmi,“ dodává David Eim.
GEPARD FINANCE a.s.
specializovaná hypotečně-makléřská firma, která pomáhá lidem k lepšímu bydlení, radí jim, jak získat nejvýhodnější hypoteční úvěr i pojištění.
Více informací na: www.gepardfinance.cz
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz