Češi už druhým rokem utrácí méně za pivo než za nealkoholické nápoje.
Za nealkoholické nápoje podle společnosti Nielsen utrácejí Češi více peněz než za pivo. I když jsme národ pivařů, lidé si spíše koupí minerálku, džus nebo limonádu. Od května loňského roku do dubna 2019 Češi utratili za nealko téměř 19 miliard korun a koupili ho až 1,7 miliardy litrů.
Analytická a výzkumná společnost Nielsen provedla novou studii, která se zabývala spotřebou a tržbami za nealkoholické nápoje v České republice. Podle výsledků zjistila, že za pivo dáváme méně peněz než za nealko, a to už druhým rokem.
Celkem jsme za nealkoholické nápoje dali 19 miliard korun. Oproti loňskému roku tržby vzrostly o 1,5 miliardy. Údaje se týkají období od loňského května do dubna 2019. "Výrobci a prodejci nealka tak mají za sebou mimořádně úspěšný rok, kterému napomohlo zejména dlouhé loňské léto, nicméně poptávka rostla i v mimosezónních obdobích od ledna do dubna," uvedla Mária Hukelová, mluvčí společnosti Nielsen.
Vzrostla také spotřeba, jelikož Češi nakoupili za poslední rok 1,7 miliardy litrů nealko nápojů, což je o 4 % více než v předchozím období. V přepočtu jeden člověk loni vypil až 160 litrů nealka. "Ve srovnání s našimi sousedy je to o 11 litrů víc, vzhledem k tomu, že průměrný Slovák vypije pouze 149 litrů. Rozdíl je tažen především vyšší konzumací minerálních a stolních vod a džusů. Slováci naopak vypijí více limonád na osobu," dodala Hukelová.
Nejvíce kupujeme minerální a stolní vody, které tvoří 61 % z celkové spotřeby. Za ně jsme dali 7,5 miliardy korun. Češi preferují perlivé vody, ale roste zájem i o neperlivé. Dále také máme v oblibě ochucené vody, které mají příchuť citrónu, pomeranče a lesního ovoce. Rádi máme také limonády, a to kolové, citrónové a pomerančové. Za ně jsme utratili 4,9 miliardy korun a vypili jich až 419 milionů litrů.
Nárůst v oblíbenosti společnost Nielsen zaznamenala u džusů a energetických nápojů. Jejich spotřeba se zvýšila o 8 %. "Čeští spotřebitelé vypili za poslední rok 147 milionů litrů džusů, za které utratili téměř 4 miliardy korun (+ 9 %)…Energetické nápoje se vyznačují nejintenzivnějším nárůstem tržeb (+ 16 %).V posledním roce jich Češi vypili okolo 44 milionů litrů v celkové hodnotě 1,9 miliardy korun," doplnila Hukelová.
Nejméně Češi utrácejí za ledové čaje, jejichž tržba v loňském roce byla 724 milionů korun, spotřeba se pak pohybovala kolem 46 miliony litrů. Jelikož už začala letní sezóna, opět se očekává, že v tomto období poptávka po nealkoholických nápojích znovu vzroste.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz