Češi už druhým rokem utrácí méně za pivo než za nealkoholické nápoje.
Za nealkoholické nápoje podle společnosti Nielsen utrácejí Češi více peněz než za pivo. I když jsme národ pivařů, lidé si spíše koupí minerálku, džus nebo limonádu. Od května loňského roku do dubna 2019 Češi utratili za nealko téměř 19 miliard korun a koupili ho až 1,7 miliardy litrů.
Analytická a výzkumná společnost Nielsen provedla novou studii, která se zabývala spotřebou a tržbami za nealkoholické nápoje v České republice. Podle výsledků zjistila, že za pivo dáváme méně peněz než za nealko, a to už druhým rokem.
Celkem jsme za nealkoholické nápoje dali 19 miliard korun. Oproti loňskému roku tržby vzrostly o 1,5 miliardy. Údaje se týkají období od loňského května do dubna 2019. "Výrobci a prodejci nealka tak mají za sebou mimořádně úspěšný rok, kterému napomohlo zejména dlouhé loňské léto, nicméně poptávka rostla i v mimosezónních obdobích od ledna do dubna," uvedla Mária Hukelová, mluvčí společnosti Nielsen.
Vzrostla také spotřeba, jelikož Češi nakoupili za poslední rok 1,7 miliardy litrů nealko nápojů, což je o 4 % více než v předchozím období. V přepočtu jeden člověk loni vypil až 160 litrů nealka. "Ve srovnání s našimi sousedy je to o 11 litrů víc, vzhledem k tomu, že průměrný Slovák vypije pouze 149 litrů. Rozdíl je tažen především vyšší konzumací minerálních a stolních vod a džusů. Slováci naopak vypijí více limonád na osobu," dodala Hukelová.
Nejvíce kupujeme minerální a stolní vody, které tvoří 61 % z celkové spotřeby. Za ně jsme dali 7,5 miliardy korun. Češi preferují perlivé vody, ale roste zájem i o neperlivé. Dále také máme v oblibě ochucené vody, které mají příchuť citrónu, pomeranče a lesního ovoce. Rádi máme také limonády, a to kolové, citrónové a pomerančové. Za ně jsme utratili 4,9 miliardy korun a vypili jich až 419 milionů litrů.
Nárůst v oblíbenosti společnost Nielsen zaznamenala u džusů a energetických nápojů. Jejich spotřeba se zvýšila o 8 %. "Čeští spotřebitelé vypili za poslední rok 147 milionů litrů džusů, za které utratili téměř 4 miliardy korun (+ 9 %)…Energetické nápoje se vyznačují nejintenzivnějším nárůstem tržeb (+ 16 %).V posledním roce jich Češi vypili okolo 44 milionů litrů v celkové hodnotě 1,9 miliardy korun," doplnila Hukelová.
Nejméně Češi utrácejí za ledové čaje, jejichž tržba v loňském roce byla 724 milionů korun, spotřeba se pak pohybovala kolem 46 miliony litrů. Jelikož už začala letní sezóna, opět se očekává, že v tomto období poptávka po nealkoholických nápojích znovu vzroste.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz