Z Prahy do Drážďan pojede rychlovlak. Jenže nejdřív za 30 let.
Dojet z Prahy do Drážďan rychlovlakem by se podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) mohlo konečně uskutečnit. Trasa by měla být vedena přes Ústí nad Labem, kde by vzniklo i nové nádraží. Podle SŽDC by se mělo o konečné variantě rychlovlaku rozhodnout do července. Rychlodráhou by se pak mohli lidé projet v roce 2050.
"Vysokorychlostní tratě (VRT) jsou pro Česko budoucí klíčová infrastruktura. V rámci zrychlení přípravy a výstavby vysokorychlostních tratí SŽDC vybrala pilotní úseky," uvedlo SŽDC na svých webových stránkách.
Pro SŽDC jsou vybrané úseky významným přínosem pro dopravu v ČR. Dále také zvyšují kapacitu železnice, zlepšují spolehlivost dopravy a umožňují její další vývoj. "Díky vyšší kapacitě může dojít také ke zrychlení vlaků, protože se eliminuje zbytečné předjíždění vlaků různých kategorií," doplnilo SŽDC.
Mezi vysokorychlostní tratě patří i úsek mezi Prahou a Drážďany. Projektový tým SŽDC na novém železničním spojení pracoval se správcem německé drážní infrastruktury DB Netz v rámci první etapy.
"Projekt zastřeší mezinárodní prezidentská smlouva o výstavbě a provozu přeshraničního železničního spojení. Studie proveditelnosti pro tuto trasu na české straně bude hotová v červenci letošního roku. Spojení ČR a SRN Krušnohorským 26 km dlouhým tunelem zkrátí cestovní dobu mezi Drážďany a Prahou," vysvětlilo SŽDC.
Rychlovlak by měl vést z Prahy-Vysočan do Lovosic, poté přes Ústí nad Labem až do Drážďan. V Ústí by pak vzniklo i nové nádraží, které bude sloužit pro vlaky ze všech směrů.
Druhá etapa se bude zabývat studií dalších částí návrhu. "Prověřovaných technických a provozních modifikací je několik desítek, ať už se jedná o návrh krátkých nových spojek, alternativy překonání Labe v Ústí nad Labem nebo zavedení nových linek osobní dopravy," dodalo SŽDC.
Rychlovlakem bychom se však do Drážďan mohli dostat až v roce 2050. Tedy za jednatřicet let a přibližně 80 let poté, co budou v té době v provozu například v Japonsku nebo Francii. Vybudování úseku z Prahy do Lovosic bude pravděpodobně hotové mezi lety 2030 až 2035.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz