TNBiz (TN.cz)
Cestování  |  03.06.2019 19:15:34

Z Prahy do Drážďan pojede rychlovlak. Jenže nejdřív za 30 let.

Dojet z Prahy do Drážďan rychlovlakem by se podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) mohlo konečně uskutečnit. Trasa by měla být vedena přes Ústí nad Labem, kde by vzniklo i nové nádraží. Podle SŽDC by se mělo o konečné variantě rychlovlaku rozhodnout do července. Rychlodráhou by se pak mohli lidé projet v roce 2050.

"Vysokorychlostní tratě (VRT) jsou pro Česko budoucí klíčová infrastruktura. V rámci zrychlení přípravy a výstavby vysokorychlostních tratí SŽDC vybrala pilotní úseky," uvedlo SŽDC na svých webových stránkách.

 

Pro SŽDC jsou vybrané úseky významným přínosem pro dopravu v ČR. Dále také zvyšují kapacitu železnice, zlepšují spolehlivost dopravy a umožňují její další vývoj. "Díky vyšší kapacitě může dojít také ke zrychlení vlaků, protože se eliminuje zbytečné předjíždění vlaků různých kategorií," doplnilo SŽDC.

 

Mezi vysokorychlostní tratě patří i úsek mezi Prahou a Drážďany. Projektový tým SŽDC na novém železničním spojení pracoval se správcem německé drážní infrastruktury DB Netz v rámci první etapy.

 

"Projekt zastřeší mezinárodní prezidentská smlouva o výstavbě a provozu přeshraničního železničního spojení. Studie proveditelnosti pro tuto trasu na české straně bude hotová v červenci letošního roku. Spojení ČR a SRN Krušnohorským 26 km dlouhým tunelem zkrátí cestovní dobu mezi Drážďany a Prahou," vysvětlilo SŽDC.

 

 

 

Rychlovlak by měl vést z Prahy-Vysočan do Lovosic, poté přes Ústí nad Labem až do Drážďan. V Ústí by pak vzniklo i nové nádraží, které bude sloužit pro vlaky ze všech směrů.

 

Druhá etapa se bude zabývat studií dalších částí návrhu. "Prověřovaných technických a provozních modifikací je několik desítek, ať už se jedná o návrh krátkých nových spojek, alternativy překonání Labe v Ústí nad Labem nebo zavedení nových linek osobní dopravy," dodalo SŽDC.

 

Rychlovlakem bychom se však do Drážďan mohli dostat až v roce 2050. Tedy za jednatřicet let a přibližně 80 let poté, co budou v té době v provozu například v Japonsku nebo Francii. Vybudování úseku z Prahy do Lovosic bude pravděpodobně hotové mezi lety 2030 až 2035.

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688