Jobstack.it: Potenciální zaměstnance musíte při náboru zaujmout ve třech směrech
To, že IT odborníků je málo, a
proto si mohou v různých oblastech nárokovat více než jiní odborníci, je
informace, která už asi nikoho nepřekvapí. Firmy se musí čím dál více snažit,
aby kvalitního odborníka získaly a z najímání „ajťáků“ se tak stává
obrovská výzva pro HR oddělení. Podle Jana Silbera, jednoho ze zakladatelů IT
jobportálu Jobstack.it se dá atraktivita
firmy pro IT odborníky a koneckonců i jiné zaměstnance vyjádřit ve třech
rovinách. „Dle našich zkušeností jde o
to, co firma může nabídnout v oblasti samotné náplně práce, kolektivu lidí
a samozřejmě je důležité i finanční hledisko. Atraktivní firma má všechny tyto
tři roviny na vysoké úrovni,“ vysvětluje Jan Silber z jobportálu,
který nabízí inzerování pracovních nabídek zdarma.
Daleko lépe je zaměstnanci, který se za svou práci nestydí
Náplní práce se v prvé řadě myslí činnost, kterou má, nebo by
potenciálně měl, odborník na starosti. Je-li to například programátor, bude se
zabývat zejména psaním kódu, je-li to UX designér, bude se starat o informační
architekturu a správné uspořádání webů a aplikací. Důležité však není jen to,
že daného člověka baví psát kód, ale hlavně to, co z jeho práce vzejde. Je
tak pro něj zásadní, co je produktem firmy, pro kterou pracuje, zda je zajímavá
a něčemu dobrému přispívá, ztotožňuje se s ní. Jednoduše řečeno – vegana z
přesvědčení asi nebude příliš naplňovat vytvářet webové stránky pro vyhlášené
řeznictví a nebude mít tedy z práce takovou radost. Člověku, který nefandí
hazardu, se zase bude hůře pracovat pro casino. Daleko lépe je také
zaměstnanci, který se za svou práci nestydí a může se s ní hrdě pochlubit
svým známým. Dělat věci, které člověku dávají smysl, je základním kamenem
seberealizace. „Není výjimkou ani
zaměstnanec, který pracuje raději pro firmu, kde má sice méně peněz, než by měl
jinde, ale za to nachází ve své práci smysl a dělá ji s větší radostí než
cokoliv jiného,“ doplňuje Jan Silber, jeden ze zakladatelů IT jobportálu Jobstack.it, který nabízí inzerování
pracovních nabídek zdarma.
S příjemnými lidmi okolo jde vše lépe
Dalším důležitou součástí je kolektiv lidí, který zaměstnance
obklopuje. Rozumí si s nimi? Chodí s nimi po práci na pivo? Zajdou
spolu rádi o polední pauze na oběd? Podporují se navzájem v práci nebo
spolu spíše soupeří? To vše jsou důležité otázky, které by si zaměstnavatel měl
zodpovědět, aby věděl, na jaké úrovni je firemní kultura. Jisté osobnostní
znaky je pak třeba zohledňovat už u pracovního pohovoru a vybírat z uchazečů
toho, který si bude s ostatními rozumět. „Nezanedbatelné jsou i vztahy napříč hierarchií, kdy níže postavení
zaměstnanci potřebují nadřízeného, který je respektuje, zajímá se o jejich
nápady a názory a dokáže je motivovat,“ vysvětluje Jan Silber, jeden ze
zakladatelů IT jobportálu Jobstack.it. K vytváření
silných týmů slouží firemní teambulidingy. Zde je dobré být kreativní a
překvapit zaměstnance neotřelým programem. Na druhou stranu by je ale firma
neměla do ničeho nutit, pokud nemají zájem, protože v tom případě se
vztahy spíše zhoršují. Zkrátka to vyžaduje jistou míru empatie a porozumění. I
proto mají některé větší firmy vedle klasických HR oddělení také tzv. happines
managera, který se stará o to, aby se zaměstnanci v práci cítili
spokojení.
Z pochvaly složenku nezaplatíte
Třetím bodem pomyslného
trojúhelníku jsou pochopitelně peníze.
Každý zkrátka potřebuje být za práci náležitě ohodnocen a z pochvaly a
dobrého pocitu složenky nezaplatíte. IT je v současnosti jedním
z nejlépe placených oborů a měsíční platy v řádech vyšších desítek i
stovek tisíc už nejsou ničím ojedinělým. Často jsou k nim přidávány i
další mimoplatové výhody jako je možnost práce z domova alespoň několik
dní v měsíci, flexibilní pracovní doba, sickdays, stravenky, poukázky na
sportovní aktivity, příspěvek na pojištění či služební auto, telefon nebo
počítač i k osobním potřebám. Zajímavostí jsou například giganti Apple a
Facebook, tyto společností totiž nabízí svým zaměstnankyním, které se často
rozhodují mezi založením rodiny a budováním kariéry, příspěvek na zmrazení
vajíček.
Zmíněné tři oblasti by měly být určitým způsobem vyvážené a pokud má jedna část hodnocení nízko, měla by ji jiná část vyvážit. Pokud tedy hledáme zaměstnance pro svůj byznys, který je například všeobecně vnímán jako kontroverzní nebo ne příliš atraktivní, je potřeba tuto skutečnost vyvážit vysokým platem. „Někdy jde o čistě subjektivní záležitost a je jasné, že firma nemusí zaujmout všechny, jindy jde zase o všeobecný přístup společnosti, kdy se sice najde zaměstnanec, který i společností negativně vnímanou činnost bude dělat s radostí, ale firma jej bude hledat daleko pracněji, pokud tuto skutečnost dostatečně nevyváží jinými benefity,“ vysvětluje Jan Silber, jeden ze zakladatelů IT jobportálu Jobstack.it, který nabízí inzerování pracovních nabídek zdarma.
Jobstack.it
Jobstack.it je nový projekt, který si klade za cíl vytvořit jednotné místo pro střetávání nabídek a poptávek práce v oblasti IT. Na webu Jobstack.it, který vznikl v červenci 2017, je možné inzerovat pracovní nabídky a podle vlastních preferencí v nich vyhledávat. Zájemce o práci si tak může vyhledat nabídku například podle platového ohodnocení, typu vykonávané práce, velikosti firmy, možného termínu nástupu či svých dovedností. Kromě toho je součástí služby také poradenská činnost pro firmy i uchazeče o zaměstnání. Tvůrci projektu Jobstack.it jsou Jan Silber, specialista na IT a management, David Salač, CEO ve společnosti APSAZ Consulting a Kateřina Prášilová, odbornice v oblasti HR, talent sourcing manager.
Více informací na: www.jobstack.it
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Marek Pokorný, Portu
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Před koupí nemovitosti pečlivě kontrolujte rezervační smlouvu
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Jak vybrat správný rekvalifikační kurz: Průvodce pro začátečníky
Petr Holub, MojeNebankovka
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz