TNBiz (TN.cz)
Volby  |  23.05.2019 10:05:47

Kolik platí strany za reklamu na sítích? Facebook to odhalil

Volby do Evropského parlamentu už jsou za dveřmi - politické strany mají posledních pár dní na to, aby oslovily co největší množství voličů. Řada z nich rozjela velkou předvolební kampaň i na sociálních sítích. Nejvíc za reklamy na facebooku utrácela ČSSD - částka překročila milion korun. Nejméně do nich naopak investovala KSČM, která si nezaplatila vůbec nic.

Sociální sítě hýbou světem - není tedy divu, že se politické subjekty kandidující do Evropského parlamentu rozhodly zacílit i na uživatele facebooku. Ten nyní spustil službu "Knihovna reklam", kde se uživatelé mohou podívat, jak politické subjekty investují do sponzorovaných příspěvků.

Nejvyšší částku investovala ČSSD - její celkové výdaje na reklamy za poslední tři měsíce přesáhly milion korun, kterým si zaplatila zhruba 2 600 reklam. Většina z nich byla zaštítěna heslem "Férová Evropa!"

Všechny ostatní politické strany či jednotlivci za ČSSD výrazně zaostávají - druhé místo obsadili Piráti, kteří do reklam na facebooku investovali více než dvakrát méně. Za zhruba 130 reklam zaplatili přes 465 tisíc korun.

Třetího místa se zhostil premiér a předseda ANO Andrej Babiš jakožto jednotlivec. Na reklamy vydal více než 360 tisíc korun, jejich počet ale závratný nebyl - peníze investoval pouze do 25 reklam. Většinu peněz investoval v posledním týdnu.
Výdaje politických subjektů na reklamu na facebooku před eurovolbami 2019
Většina jeho reklam měla podobu zpráv na messengeru, kde si dopisoval s europoslankyní a členkou hnutí ANO Ditou Charanzovou. Společně voličům slibovali, že budou v EU prosazovat české zájmy. Všechny konverzace byly zaštítěny heslem "Česko ochráníme".

Nejméně výdajů na reklamy vynaložili Tomio Okamura a KSČM. Předseda SPD si zaplatil 37 reklam, které ho stály necelých 24 tisíc korun. KSČM se rozhodla nevyužít možnosti reklam na facebooku, a neinvestovala do nich proto ani korunu.

Okamurovy reklamy byly různorodé - často se v nich opakovalo téma islámu a imigrantů, ale také silná kritika současné vlády, a dokonce i fotky u oběda, kde si pochvaloval českou kuchyni.

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář








Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688