Kolik platí strany za reklamu na sítích? Facebook to odhalil
Volby do Evropského parlamentu už jsou za dveřmi - politické strany mají posledních pár dní na to, aby oslovily co největší množství voličů. Řada z nich rozjela velkou předvolební kampaň i na sociálních sítích. Nejvíc za reklamy na facebooku utrácela ČSSD - částka překročila milion korun. Nejméně do nich naopak investovala KSČM, která si nezaplatila vůbec nic.
Sociální sítě hýbou světem - není tedy divu, že se politické subjekty kandidující do Evropského parlamentu rozhodly zacílit i na uživatele facebooku. Ten nyní spustil službu "Knihovna reklam", kde se uživatelé mohou podívat, jak politické subjekty investují do sponzorovaných příspěvků.
Nejvyšší částku investovala ČSSD - její celkové výdaje na reklamy za poslední tři měsíce přesáhly milion korun, kterým si zaplatila zhruba 2 600 reklam. Většina z nich byla zaštítěna heslem "Férová Evropa!"
Všechny ostatní politické strany či jednotlivci za ČSSD výrazně zaostávají - druhé místo obsadili Piráti, kteří do reklam na facebooku investovali více než dvakrát méně. Za zhruba 130 reklam zaplatili přes 465 tisíc korun.
Třetího místa se zhostil premiér a předseda ANO Andrej Babiš jakožto jednotlivec. Na reklamy vydal více než 360 tisíc korun, jejich počet ale závratný nebyl - peníze investoval pouze do 25 reklam. Většinu peněz investoval v posledním týdnu.
Většina jeho reklam měla podobu zpráv na messengeru, kde si dopisoval s europoslankyní a členkou hnutí ANO Ditou Charanzovou. Společně voličům slibovali, že budou v EU prosazovat české zájmy. Všechny konverzace byly zaštítěny heslem "Česko ochráníme".
Nejméně výdajů na reklamy vynaložili Tomio Okamura a KSČM. Předseda SPD si zaplatil 37 reklam, které ho stály necelých 24 tisíc korun. KSČM se rozhodla nevyužít možnosti reklam na facebooku, a neinvestovala do nich proto ani korunu.
Okamurovy reklamy byly různorodé - často se v nich opakovalo téma islámu a imigrantů, ale také silná kritika současné vlády, a dokonce i fotky u oběda, kde si pochvaloval českou kuchyni.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Volby:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz