Zavedení digitální daně v České republice
V minulých číslech jsme informovali o záměru Evropské unie zavést digitální daň na úrovni celé unie. V březnu 2018 Evropská komise zveřejnila návrh směrnice týkající se danění digitální ekonomie, který mimo jiné obsahoval návrh na zavedení digitální daně. Daň ve výši 3%, která byla navržena jako dočasné řešení, měla být aplikována na hrubé tržby firem s celosvětovým obratem vyšším než 750 milionů eur, ze kterých alespoň 50 milionů pochází z Evropské unie (celý článek můžete nalézt zde).
Nesoulad na úrovni Evropské unie
Zavedení digitální daně se potýkalo se značnými problémy, neboť pro zavedení daně byl potřebný jednomyslný souhlas a některé státy se zavedením digitální daně nesouhlasí. Mezi tyto státy můžeme zařadit například Irsko, Švédsko, Estonsko. Evropská unie se doposud nedohodla na zavedení digitální daně, či jiné její alternativě, a proto se některé státy, včetně České republiky rozhodly jednat na vlastní pěst.
Vývoj v Evropě
Česká republika se tak zařadí mezi země jako Francie, či Rakousko, které také plánují zavedení digitální daně na vlastní pěst. Francie počítá se zavedením 3% daně na velké mezinárodní internetové firmy. Rakousko pak plánuje zavést digitální daň ve výši 5 % z reklamy. Od této daně si slibuje roční příjmy ve výši nejméně 200 milionů EUR.
Velká Británie již loni oznámila svůj záměr vlastní daně z digitálních služeb. Tato daň se bude týkat ziskových firem s globálními tržbami nejméně 500 mil. liber za rok a daň je plánována ve výši 2 % z tržeb.
Ministerstvo financí plánuje vydat do konce května návrh zákona pro zavedení digitální daně v České republice. Návrh se má vztahovat na nejvýznamnější globální hráče, neboť se bude týkat společností s globálním obratem nad 750 mil. EUR. Daň je plánována ve výši 7 % na umístění cílené reklamy na digitálním rozhraní společnostmi se stanoveným globálním obratem. Ministerstvo odhaduje roční výnos z této daně okolo 5 mld. Kč.
Zdanění budou podléhat vybrané internetové služby, jako:
- umísťování cílené reklamy na digitální rozhraní zaměřené na jeho uživatele,
- využití mnohostranných digitálních rozhraní, která, mimo jiné, mohou usnadňovat dodávky zboží, nebo poskytování služeb mezi uživateli,
- prodej dat o uživatelích nashromážděných na digitálním rozhraní.
Závěrem
Zdanění v oblasti digitální ekonomie je rozhodně velmi diskutované téma, ať už na úrovni Evropské unie, či České republiky. V dalších číslech našeho newsletteru vás budeme o obsahu návrhu zákona a jeho vývoji podrobně informovat.
Veronika Džalavjan & Daniela Riegel
Fučík & Partneři
Od roku 1995 působíme na poli daňového poradenství a auditu. Svým klientům nabízíme mnohaleté zkušenosti podnikového poradenství. Pořádáme vzdělávací semináře na témata z daňového prostředí. Účastníme se odborných konferencí a diskuzí. A dále se specializujeme na řízení lidských zdrojů a outsourcing mzdového a finančního účetnictví. Poskytujeme komplexní poradenské služby v oblasti auditu, daní, podnikového poradenství, účetnictví, personálního poradenství včetně mzdového účetnictví a transakčního poradenství. Naším cílem je spokojenost našich klientů.
Děláme to, co nás baví, dělejte to také a starosti s účetnictvím a daněmi nechte na nás!
Více informací na:http://www.fucik.cz/
Poslední zprávy z rubriky Daně a účetnictví:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz