Za chybu traktoristy pykal nejen zničeným autem, ale také výrazně sníženým odškodněním od pojišťovny. Získat 49 000 Kč pomohl až právník a přes 5 let čekání
Panu Františkovi do luxusního automobilu značky Rover 75 naboural při couvání traktor. Přestože byl hned na místě nehody sepsán záznam o nehodě a telefonicky byla kontaktována pojišťovna viníka, pan František se od pojišťovny dočkal pouze třetiny ze skutečné ceny. Na částku 49 000 Kč si pan František musel počkat přes 5 let.
Pan František byl zcela jistě překvapen, když do jeho zaparkovaného automobilu značky Rover 75 v květnu roku 2013 při couvání naboural řidič traktoru. K nehodě nebyla přivolána policie, ale byl sepsán záznam o nehodě a poškozený ihned telefonicky kontaktoval pojišťovnu viníka.
Protože si pan František nemohl dovolit být bez automobilu, byl si nucen náhradní vozidlo půjčit z autopůjčovny. Současně s tím začal také shánět náhradní díly k poškozenému osobnímu automobilu. „Zapůjčil jsem si jiné auto a začal řešit opravu. Jelikož se jedná o vůz Rover 75, jsou ceny dílů vyšší a lhůta dodání dlouhá. Řešil jsem to dovozem z Anglie,“ dodává poškozený.
I přestože se jedná o automobil, k němuž se náhradní díly shánějí obtížně a nejsou nejlevnější, z výpočtu pojišťovny ohledně pojistného plnění vyplývá, že počítala asi s třetinovou cenou náhradních dílů, než je cena běžná. Spočítala tedy škodu na 20 766 Kč + 10 000 Kč za půjčení auta, kde panu Františkovi uznala zapůjčení vozidla pouze na 10 kalendářních dní, tedy vůbec nepočítala s delší dobou dodání. „Pojišťovna uznala pouze 10 dní na zapůjčení auta, realita byla třicet. Nechal jsem vypracovat znalecký posudek, ten vypovídá o 3x takové ceně náhradních dílů, než bylo pojišťovnou uznáno a doba opravy minimálně 20 dní,“ doplňuje pan František.
Pan František se proti tomuto rozhodnutí pojišťovny bránil a odvolával celkem tři krát. I přes vypracovaný znalecký posudek však pojišťovna vždy dospěla ke stejnému závěru a trvala na původním výpočtu škodné události. Tato komunikace trvala přes 2 měsíce, nakonec panu Františkovi nezbylo nic jiného než kontaktovat právníka. „Nárok poškozeného je na základě doloženého znaleckého posudku oprávněný. Budeme požadovat dorovnání pojistného plnění v hodnotě 75 954 Kč,“ komentuje zastupující právník ze společnosti Vaše nároky.cz.
„V jednání se mnou jako klientem byla pojišťovna absolutně neochotná a arogantní. Nezajímal je můj názor ani argumenty. Předložený znalecký posudek smetli ze stolu. Neustále si jenom prosazovali svůj názor,“ vyjádřil se pan František ohledně komunikace s pojišťovnou.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na: www.vasenaroky.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz