Únor lákal k nákupům oděvů, obuvi, sportovního a rekreačního zboží
Tržby očištěné o kalendářní vlivy se v únoru meziročně zvýšily reálně o 5,1 %, stejně jako bez očištění. Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy meziměsíčně vzrostly o 0,4 %.
„Růst maloobchodních tržeb pokračoval i v únoru. V průměru se tržby zvýšily reálně meziročně o 5,1 %, přičemž dvouciferný růst vykázaly internetové obchody, prodejny s obuví a oděvy a také prodejny s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci. Vyšší tržby zaznamenal rovněž prodej potravinářského zboží nebo pohonných hmot,“ říká Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ.
Tržby za nepotravinářské zboží vzrostly o 7,7 %, za pohonné hmoty o 3,9 % a za potraviny o 2,5 %.
Nejvíce se zvýšily tržby internetových obchodů a zásilkových služeb (o 18,6 %). Ve specializovaných prodejnách se projevil větší zájem spotřebitelů v sortimentu oděvů a obuvi (růst o 13,6 %) a výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 12,3 %). Tržby rostly rovněž v prodejnách s výrobky pro domácnost (o 7,2 %) a s počítačovým a komunikačním zařízením (o 4,6 %).
Tržby za potraviny vzrostly jak v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin (o 2,6 %), tak i ve specializovaných prodejnách potravin (o 0,9 %).
Naopak pokles tržeb zaznamenaly specializované prodejny s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím (o 3,4 %).
Zdroj: Český statistický úřad
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Zákony a právo:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.