Apple představil vlastní kreditní kartu a zpravodajskou a TV službu
Americká společnost Apple dnes představila detaily své nové zpravodajské předplatitelské služby Apple News Plus, herní předplatitelské služby Apple Arcade a nové kreditní karty. Společnost také hodlá spustit novou videoslužbu, která by měla konkurovat Netflixu, Amazonu a kabelové televizi.
Zpravodajská služba bude stát deset dolarů (zhruba 230 Kč) měsíčně a bude zahrnovat zhruba 300 časopisů a několik velkých novin, včetně The Wall Street Journal a Los Angeles Times. Apple uvedl, že inzerenti nebudou sledovat čtenáře uvnitř aplikace. To je rozdíl od Facebooku a Googlu, které jsou také velkými internetovými zpravodajskými centry.
Od letošního podzimu chce Apple ve více než 150 zemích nabídnou herní předplatitelskou službu Apple Arcade pro mobilní přístroje, stolní počítače a další přístroje v domácnosti. Apple uvedl, že spolupracuje s firmami Walt Disney, Sega a Annapurna Interactive na nové herní službě, která nabídne více než 100 titulů a bude dostupná v obchodě App Store.
Televizní služba Apple TV Plus by měla přinášet původní tvorbu, a to jak zábavné pořady, tak filmy. Firma si na představení nové služby pozvala mimo jiné hollywoodské celebrity Steva Carella, Reese Witherspoonovou a Jennifer Anistonovou. Nezveřejnila však žádné další podrobnosti, jako cenu či datum spuštění. Pouze uvedla, že služba bude k dispozici od podzimu s původními programy.
Analytici však varují, že Apple přichází na tento trh příliš pozdě a považují podnik pro firmu za rizikový. Konkurenční služba Netflix má již 139 milionů předplatitelů po celém světě a podobné služby nabízí nebo se chystá nabízet řada dalších firem. S myšlenkou vlastní silné televize si pohrával již spoluzakladatel společnosti Steve Jobs, nestihl ji však dokončit do své smrti v roce 2011. Jeho nástupce, současný generální ředitel Tim Cook, vytvářel scénář nové služby téměř osm let.
Výhodou Applu v oblasti televize může být, že má dostatek peněz, více než 900 milionů aktivních iPhonů a skvělé výsledky v oblasti inovací, které mu vždy pomohly překonat konkurenty i v případě, že vstoupil na trh později. Zatím však není jasné, jak přesně se chce Apple odlišit od konkurence, upozornila agentura AP.
Hlavní značkou a hlavním zdrojem zisku Applu je iPhone, jeho prodej však začal klesat. Firma proto hledá nové zdroje růstu a rozhodla se expandovat v oblasti digitálních služeb za předplatné. Příjmy firmy v segmentu služeb loni stouply o 24 procent na 37,1 miliardy USD. Na celkových příjmech firmy se tento sektor podílel zhruba 14 procenty, napsaly agentury AP a Reuters.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz