Chuť nakupovat spotřebitelům rozhodně nechybí
Lednové statistiky potvrzují, že ochota utrácet jde ruku v ruce s pozitivní náladou a jen malými obavami z budoucího vývoje. Navíc v tomto období nejspíše opět zafungovaly výprodeje, které zatraktivnily především oblečení nebo obuv, elektroniku a především pak zboží pro volný čas, sport a rekreaci.
Zatímco spotřebitelé utrácejí stále více v obchodech, ať už těch kamenných nebo internetových, zájem pořídit si nová auta klesá. Motoristický segment, zvláště pak prodeje automobilů, klesá další měsíc v řadě a ani statistiky nových registrací za únor neslibují blížící se bod obratu.
Jde sice jen o první výsledek maloobchodu v letošním roce, nicméně dá se předpokládat, že díky pozitivnímu sentimentu podpořenému svižným růstem mezd a vysokou zaměstnaností bude spotřeba zřejmě hlavním motorem letošního růstu domácí poptávky a tedy i ekonomického růstu. Na své si přijdou opět e-shopy, které expandují do dříve trochu opomíjených oblastí, jako jsou potraviny, rozvoz jídla, hobby zboží apod.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz