Akcie Mattelu po výhledu klesají nejvíce za téměř 20 let
Akcie výrobce hraček Mattel se propadly nejvíce za téměř 20 let, a to o více než 18 %. Investoři firmě neodpustili slabé výsledky ani výhled.
Čisté tržby ve 4Q18 v Severní Americe klesly o 6 % a v mezinárodní divizi klesly o 2 % (ale o 7 % při stálém směnném kurzu). Růst zaznamenaly pouze značky Barbie a Hot Wheels, ostatní linky klesaly. Výsledky také negativně ovlivnila likvidace Toys „R“ Us a zpomalení provozu v Číně. Přesto ale firma úspěšně rozšířila hrubou marži na 46,6 % proti loňským 30,7 %, a to díky úspoře nákladů ze strukturálního zjednodušení a nižším výdajům na zastaralý inventář.
Upravený zisk EBITDA narostl oproti minulému roku na 151,1 mil. USD, nicméně firma vykázala upravenou čistou ztrátu ve výši 439,7 mil. USD. Tržby budou letos stagnovat a zisk EBITDA se bude pohybovat v rozmezí 350 – 400 mil. USD.
Investoři kritizují Mattel za to, že se více nepřiklání k zábavnímu průmyslu jako jeho konkurenti Hasbro a Lego. Na to konto oznámil generální ředitel Mattelu Ynon Kreiz, že na tom chce pracovat a společnost oznámila nové filmy s Barbie, Hot Wheels a American Girl.
Zdroj: Bloomberg
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz