Disney, investiční příležitost?!
Disney se stále více přibližuje spuštění své dlouho připravované platformy Direct to Consumer. Investoři jsou, ale v současné době poněkud skeptičtí.
Společnost Disney zveřejnila v prosinci čtvrtletí výsledky za fiskální Q1 2019, které byly do určité míry neatraktivní. Nicméně, na podzim tohoto roku plánuje Disney vydat svou vysoce očekávanou službu Direct to Consumer s obsahem tvorby z Pixaru, Marvelu včetně celé tvorby Hvězdných válek. Pro společnost by to mohl být obrovský krok k získání nových klientů, resp. nabourání dosavadní dominance Netflixu by mohlo významně navýšit zisk. I přes tento akt však zůstává firma stále velmi levná. Proč?
Dobré
zprávy
Disneyho segmenty jako Parks, Experiences & Consumer Products jsou nadále velmi výnosné a představují téměř 60% celkových provozních výnosů. Navíc se jedná o jednu obchodní jednotku, která vykazuje dvojciferný provozní růst výnosů. Bez tohoto lukrativního a rostoucího obchodního segmentu by byl Disney v podstatě v nemožné pozici a nemohl by se ani vzdáleně přiblížit rostoucí síle Netflixu.
Jinak řečeno, Disney's Park, Experience & Consumer Products dává společnosti nejen finanční prostředky, které potřebuje k tomu, aby investovala do své platformy Direct to Consumer, ale nabízí Disneymu i solidní diverzifikaci.
Disney je levnější než jeho než konkurence. Price to earning ratio se obchoduje jen na patnáctinásobku očekávaného zisku v roce 2019. Netflix na pětaosmdesátinásobku a Amazon na osmapadesátinásobku.
Valuation AMZN |
2019e |
2020e |
P/E ratio |
58,5x |
40,7x |
Valuation NFLX |
2019e |
2020e |
P/E ratio |
85,6x |
53,3x |
Valuation DIS |
2019e |
2020e |
P/E ratio |
15,7x |
15,7x |
Disney
Valuation |
2019e |
2020e |
P/E ratio (Price / EPS) |
15,7x |
15,7x |
Capitalization /
Revenue |
2,75x |
2,62x |
EV / Revenue |
2,95x |
2,73x |
EV / EBITDA |
10,2x |
9,66x |
Yield (DPS / Price) |
1,58% |
1,70% |
Price to book (Price / BVPS) |
3,00x |
2,64x |
Profitability |
2019e |
2020e |
23,8% |
23,5% |
|
- |
0,79x |
|
17,7% |
16,6% |
|
ROA (Net Profit / Asset) |
12,2% |
12,3% |
ROE (Net Profit /
Equities) |
20,0% |
18,1% |
Rate of Dividend |
24,8% |
26,6% |
Balance Sheet Analysis |
2019e |
2020e |
CAPEX / CA |
7,92% |
7,41% |
Cash
Flow / Sales |
22,0% |
23,1% |
Capital
Intensity (Assets / Sales) |
1,45x |
1,35x |
0,69x |
0,37x |
Valuation |
2019e |
2020e |
P/E ratio (Price / EPS) |
85,6x |
53,3x |
Capitalization /
Revenue |
7,51x |
6,07x |
EV / Revenue |
7,98x |
6,52x |
EV / EBITDA |
51,8x |
35,5x |
Yield (DPS / Price) |
- |
- |
Price to book (Price / BVPS) |
20,5x |
13,9x |
Profitability |
2019e |
2020e |
13,1% |
16,4% |
|
2,32x |
2,30x |
|
9,10% |
11,9% |
|
ROA (Net Profit / Asset) |
8,08% |
10,8% |
ROE (Net Profit /
Equities) |
30,2% |
32,4% |
Rate of Dividend |
- |
- |
Balance Sheet Analysis |
2019e |
2020e |
CAPEX / CA |
1,02% |
0,94% |
Cash
Flow / Sales |
-13,7% |
-5,92% |
Capital
Intensity (Assets / Sales) |
1,13x |
1,11x |
3,07x |
2,48x |
Špatné
zprávy
Výsledky společnosti Disney za prvním fiskální čtvrtletí roku 2019 nebyly nic světoborného. Společnost sice celkem hravě překonala očekávání trhu na úrovni EPS ($1.84 vs. oč. $1.54), číslo je však o 3% meziročně horší. Tržby byly lepší, než se čekalo jen o velmi málo, když dosáhly $15.3 mld (-0.3% Y/Y) a překonaly odhady o $250 mil. Hodnota cash flow klesla na 904 milionů dolarů.
Nicméně investoři již většinou slabé výsledky očekávali a většina z nich si je nadále nejistá, jak se Disneyho Direct to Consumer projeví.
Přímé
služby zákazníkům - Direct To
Consumer Service
Společnost Disney byla příliš pomalá nebo spíše neschopná, aby se přizpůsobila velmi rychle se měnící chuti zSpolečnost Disney byla příliš pomalá nebo spíše neschopná, aby se přizpůsobila velmi rychle se měnící chuti zákazníků na domácí streaming, tak jako to udělal Netflix.
Nicméně, to, co bylo po dlouhou dobu silnou konkurenční výhodou pro Disney, se nyní stalo jeho Achillovou patou. Netflix je inovativnější, pružnější a odvážnější a rychleji získává větší množství obsahu. Disney je moloch, který těží ze staré tvorby a kostrbatě opisuje funkce a možnosti Netflixu.
Disney musel přiznat, že platforma DTC je nejen nesmírně náročná na kapitál, ale že pokud si přeje vylepšit svou knihovnu obsahu, bude muset začít urychleně jednat i s externími dodavateli. A to je problém. Je to drahé a kvalitního obsahu je málo. Je tu Netflix, Amazon, Apple a Youtube. Všichni soutěží o vysoce kvalitní obsah.
Závěr
V roce 2019 se od Disneyho čeká hodně. Jeho platforma Direct to Consumer by mohla být střednědobou až dlouhodobou příležitostí k růstu, kterou Disney potřebuje, aby znovu urychlil svůj top-line růst a tato platforma to dokáže. Podle analytiků by Disney mohl mít v platformě do konce roku 2020 až 50 milionů zákazníků. A to je snad dost na to, aby se valuace začala měnit.
TradeCentrum
TradeCentrum.com je investiční platforma. Poskytuje ekonomické informace, analýzy měnových párů a analytickou podporu pro obchodování na forexu a s CFD.
Více informací na: www.tradecentrum.com
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz