(Kurzy.cz)
VW představil powerbanku pro elektromobily
Čtěte také: VW začal v Číně stavět za 55 mld. Kč továrnu jen pro elektromobily
Každopádně od zavedených automobilek více než hmatatelné produkty pro řidiče můžeme v oblasti elektromobilismu stále spíše jen slyšet a vidět vize. A v tomto ohledu ani poslední novinka od Volkswagenu není výjimkou. Automobilka totiž kromě slovního popisu své „powerbanky“ ji nedokázala ani představit fyzicky, resp. zveřejnila pouze skici a 5 vteřinové animované nic neříkající video. Dle plánů mají být první powerbanky sice k dispozici v domovském Wolfsburgu již v první polovině příštího roku, k rozšíření do dalších měst má dojít v roce 2020. Tak jako tak jsme však v segmentu elektromobilismu termínů či čísel od řady zavedených automobilek již slyšeli mnoho…
Jak již před řadou měsíců zveřejnila své mobilní dobíjení „čínská Tesla“, tedy společnost NIO, Volskwagen přichází se stacionárním konceptem. Jak již bylo naznačeno, nejedná se vlastně o nic jiného, než jakousi powerbanku, kterou známe především ve spojitosti s mobilními telefony.
Nabíjecí stanice Volskwagenu má disponovat kapacitou až 360 kWh, což má dle automobilky postačit k nabití až 15 vozů nejen z plánované „ID rodiny“ elektromobilů koncernu. Jak se automobilka k danému tak vysokému počtu vozů dopočítala, není jasné. Jestli má v plánu nějaké městské elektromobily s kapacitou baterií zhruba 24 kWh, či jen uvažuje o „do natankování“ třeba z poloviny vybitých vozů, pak možná. Pokud by se měly u stanice stavit například kapacitně nejsilnější 100 kWh vozy Tesla, pak daná powerbanka logicky nemůže uspokojit ani 4 takové vybité elektromobily.
Každopádně Volskwagen prezentuje právě možnost současného nabíjení
až 4 vozů, které má v průměru u každého zabrat jen 17 minut. Tedy
konkurenčně v současnosti velmi atraktivní čas. Koncern hovoří o nabíjecím
stejnosměrném proudu až 100 kW, z čehož plyne, že VW asi při výpočtech skutečně
jen počítá bateriově s nízkokapacitními elektromobily.
Při poklesu pod 20 procent kapacity má jednoduše dojít k výměně celé nabíjecí stanice, jejichž umístění koncern plánuje například na veřejných parkovištích, v budovách firem či třeba jednorázově na velkých akcích. Kromě mobility může powerbanka vlastně sloužit jen k vykrytí dočasného vyššího výkonu při kapacitně náročnějším nabíjení vozů. Lze ji totiž také případně trvale napájet ze sítě až 30 kW, resp. tedy průběžně dobíjet. Vcelku logicky koncern uvádí možnost dočasného ukládání elektřiny do powerbanky také z obnovitelných zdrojů.
Mobilní dobíjecí stanice má být postavena na koncernové jednotné platformě Modular Electric Toolkit (MEB). Kromě výhody rychlé škálovatelnosti ve vozech, má platforma následně právě umožnit druhý život použitých baterií z elektromobilů v powerbankách. Poté, co se vlivem používání ve vozech jejich kapacita sníží pod stanovenou mez, najít využití mají právě v powerbankách. Vzhledem k tomu, jaké má mít mobilní dobíjecí stanice parametry, se toto využití zdá být přinejmenším překvapivé.
Čtěte také: Korejci ovládli dodávky baterií pro elektromobily koncernu VW
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz