(Kurzy.cz)
Elektromobil od NIO za 630 000 Kč? Má to však háček…
Rok po představení
elektromobilu ES8 automobilka NIO představila v sobotu jeho nové varianty
a především očekávaného menšího bratříčka ES6. Číňané následně získali možnost
učinit objednávku, když první vozy ES6 se mají k řidičům dostat v červnu
příštího roku.
Parametry ES6
Také 5místný elektromobil ES6 bude vybaven dvěma motory, dávající u silnější 400 kW motorové verze tedy sílu až 544 koní. Pro lepší celkovou účinnost (až 97 %) byla tentokrát zvolena kombinace předního 160 kW motoru s permanentními magnety a zadního 240 kW indukčního motoru, který dosahuje až 15 tisíc otáček za minutu. Větší 84 kWh baterie má vozu umožnit dojezd až 510 km (dle normy NEDC). Z 0 na 100 km/h dokáží motory vůz dostat za 4,7 vteřiny. Maximální rychlost pak NIO u vozu udává 200 km/h.
V nabídce však bude i slabší verze s motory 160 kW + 160 kW umožňující zrychlení na 100 km/h „až za“ 5,6 vteřiny. Podobně jako u ES8 se NIO i u ES6 vychloubá krátkou brzdnou dráhou (ze 100 km/h jen 33,9 metrů) či tuhostí konstrukce. Díky použití vylepšeného hliníku a karbonových vláken společně s konstrukčním řešením NIO prezentovala dvojnásobnou torzní tuhost ve srovnání s konkurenční Teslou X.
Po vzoru americké automobilky pracuje NIO rovněž na autonomním řízení. Model ES6 vybavený 23 různorodými sensory a trifokální kamerou má zatím zvládat na 20 různých funkcí. Při představení se prezentoval automatickým příjezdem a odjezdem na jeviště.
Cena ES6
Obdobně jako před rokem NIO přišla u vozu ES8 se „zakladatelskou“ premiérovou edicí, elektromobilu ES6 nabídne v této verzi 6 tisíc. Tato varianta v nejsilnějším motorovém a bateriovém vybavení vyjde zájemce na minimálně 498 tisíc RMB, tedy v přepočtu na 1,65 milionu korun. Pro srovnání konkurenční Tesla Model X 100 D je v současnosti v Číně nabízena za necelý dvojnásobek, resp. přesněji 952,5 tisíce RMB.
Od 3. čtvrtletí bude „běžná" hlavní verze ES6 začínat na 448 tisících RMB. S menší 70 kWh baterií, umožňující kratší dojezd 430 km, startuje cena ještě o 50 tisíc RMB níže. Nejlevnější bude verze s obdobnou baterií a se zmiňovaným slabším motorovým vybavením a dojezdem 410 km. Vyjde "jen" na 358 tisíc RMB (necelých 1,2 milionu korun).
Baterie za 100 tisíc RMB?
NIO navíc nabídne prodej ES6 bez baterie, resp. s jejím pronájmem za 1 660 RMB/měsíčně (u 70 kWh kapacity). V tomto případě bude prodejní cena vozu snížena o 100 tisíc RMB. Obdobně jako např. jednotlivé státy v USA podporují kupující dotacemi na nákup elektromobilů, děje se tak i v Číně. Díky tomu zájemce zaplatí u nejlevnější verze, ve variantě bez baterie, v Šanghaji jen 190 tisíc RMB (zhruba 630 tisíc korun).
O ceně a výbavě větší verze ES8 více zde.
Automobilka NIO se každopádně blíží překonat svůj dřívější cíl letošní produkce, resp. prodejů 10 tisíc vozů v 2. pololetí. V sobotu se při prezentaci dostal k řidiči v pořadí 9 727 elektromobil ES8. Jako další součást svého PR společnost v sobotu prezentovala také rekord vozu ES8. V září měl vyjet do výšky 5 715 metrů nad mořem, což se dosud žádnému elektromobilu nemělo podařit. Elektromobil ES8 se tak v tomto ohledu zapsal do Guinessovy knihy rekordů.
Doplnit závěrem lze, že akcie NIO (NIO) v pátek na Wall Street zakončily níže o 0,65 % na 7,70 USD. Automobilku tak investoři ocenili na 7,9 mld. USD.
V příštím článku představíme, jakým směrem se NIO ubírá z hlediska nabíjení svých elektromobilů.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz