Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)
Okénko pro podnikatele  |  06.12.2018 14:40:53

Jak můžete svým zaměstnancům ukázat, že pro vás nejsou jen číslem


O tom, že spokojenost zaměstnanců má vliv na jejich výkon i loajalitu, není pochyb – dokládají to i četné průzkumy. Mezi nejspokojenější zaměstnance se přitom často řadí pracovníci malých firem, kde panuje téměř rodinná atmosféra a kde mají jednotlivci možnost vyniknout. Svou roli pak hraje i to, jak vedení firem podporuje přátelského ducha týmu.

Podle studie náborové firmy Robert Half a konzultační agentury Happiness Works z roku 2017 zaměstnancům ke spokojenosti v práci přispívá zejména to, když mohou být na svou organizaci hrdí, za jejich práci se jim dostává uznání a je s nimi zacházeno férově a s respektem. Do žebříčku nejspokojenějších zaměstnanců studie navíc například vedle pracovníků nad 55 let a zaměstnanců na marketingových a kreativních pozicích zařadila pracovníky firem s méně než 10 zaměstnanci. Čím to, že jsou pracovníci v menších společnostech spokojenější? „Malé a střední firmy sice většinou nemají prostředky na to, aby svým pracovníkům nabízely stejné či podobné benefity a finanční odměny jako velké korporace, mají však lepší podmínky pro to, aby se zde zaměstnanci cítili jako lidé, a nikoliv čísla,“ říká Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace a interim management malým a středním podnikům.

Dejte jim možnost ukázat, co v nich je

Práce pro malé a střední firmy bývá specifická kupříkladu i tím, že se na její celkové kondici odráží úsilí každého člena týmu. V malém kolektivu se každý člověk počítá, a tím pádem mívá na svých bedrech mnohem větší odpovědnost, než kdyby vykonával stejnou funkci ve velké korporaci. Často je též na dané pracovní pozici jediným zaměstnancem, a stává se tak pro firmu nezastupitelným. Pro někoho to může být odstrašující, ale mnoho lidí naopak taková výzva naplňuje, motivuje a pohání k lepším výkonům. Jejich přičinění je navíc okamžitě znát, je konkrétní a hmatatelné. „Lidé jsou rádi, vidí-li za sebou výsledky svého úsilí. Šéfové malých firem mohou této konjugace využít velmi jednoduše, stačí se nebát dát svým pracovníkům volnější ruku. Majitelé malých firem mají mnohdy pocit, že musejí svůj tým neustále kontrolovat a brát odpovědnost na sebe. Tím však brzy nejen uštvou sami sebe, ale ještě i vysílají k zaměstnancům negativní signály o tom, že nedůvěřují jejich schopnostem a mají je za pouhé nástroje, které mají bezmyšlenkovitě plnit jejich úkoly. To nikomu ke spokojenosti v práci rozhodně nepřidá,“ míní Jiří Jemelka.

Podporujte přátelskou atmosféru

Ke spokojenosti zaměstnanců též nemalou měrou přispívají vztahy na pracovišti. Malé týmy mají tu výhodu, že není problém, aby se všichni pracovníci navzájem znali a poznávali i na osobní rovině. Přátelství mezi zaměstnanci totiž podle průzkumu analytické společnosti Gallup zvyšuje jejich spokojenost o celých 50 % a u zaměstnanců, kteří mají mezi kolegy nejlepšího přítele, je dokonce sedmkrát vyšší šance, že se svým pracovním povinnostem budou věnovat skutečně naplno. Pokud tedy firma svým lidem poskytne vhodné podmínky k rozvíjení vzájemných přátelských vztahů, budou z toho profitovat obě strany. Nemusí přitom jít hned o populární team-buildingové akce, ale třeba jen o zbudování příjemných relaxačních zón, kde se členové týmu mohou o přestávkách sejít u kávy a chvíli si „lidsky“ popovídat. K „lidštější“ tváři firmy můžete dopomoci i tím, že nebudete trvat na přísných pravidlech podoby pracovních míst nebo, je-li to povahou firmy možné, na dress-codu.

Novinka jménem happiness manager. Potřebujete ho?

V posledních letech je i v České republice slyšet o trendu jménem happiness manager, který k nám připutoval ze západní a severní Evropy, již delší dobu se uplatňuje i v Japonsku či Koreji. Happiness manager neboli manažer štěstí je osoba na pomezí personalisty, lídra a psychologa, která má za úkol udržovat na pracovišti optimistické naladění a dobré vztahy nebo pomáhat řešit spory. Využívají jej především velké korporace, případně s ním experimentují rozrůstající se start-upy, pro malé a střední podniky však zpravidla tato pozice není zásadní a její funkci snadno přebere kompetentní lídr.

Ing. Bc. Jiří Jemelka Tento příspěvek poskytuje marketingový specialista, odborník na růst a rozvoj firem, podnikatel, školitel, lektor a kouč v oblastech management, prodej, marketing a finance – Ing. Bc. Jiří Jemelka, zakladatel společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o. zaměřené na zvyšování produktivity v obchodních i výrobních firmách (www.jip-pf.cz), provozovatel specializovaného webu www.restrukturalizace.cz a marketingového poradenství na www.btci.cz. Vystudoval VŠB-TU Ostrava, obor Management a Ekonomika, dálkově studoval na Impac University, USA, Florida 2005, studijní obor: Operations Organization.

10 let se Jiří Jemelka věnuje podnikovému a marketingovému poradenství, rozvoji, revitalizaci a restrukturalizaci firem, a vzdělávání podnikatelů, manažerů, marketingových pracovníků a obchodníků. V roce 2011 byla úspěšnost projektů na úrovni 80%. V roce 2013 vydal knihu o obchodování: Prodej, dřina nebo hra – více na: www.grada.cz Na tomto místě je Vám k dispozici se svými názory, které souvisí s podnikáním, managementem, marketingem a prodejem. Pokud řešíte složité otázky v oblasti provozu Vašeho podniku, personalistiky, financí, marketingové strategie či výkonnosti prodejního týmu a zajímal by Vás názor experta na podnikatelské, manažerské a marketingové poradenství, zvyšování tržeb a čistého zisku, neváhejte se na nás obrátit s Vaší otázkou a zjistíte, že na oplátku získáte informace, které jsou o reálném světě, rychlé aplikaci, stimulaci k výkonům, výsledkově zaměřené, nikoliv teoretické a hlavně – ziskotvorné. Pište na email: jiri.jemelka@jip-pf.cz, volejte na: 603995052.

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0

Jak můžete svým zaměstnancům ukázat, že pro vás nejsou jen číslem

Diskuze a názory uživatelů na téma: Jak můžete svým zaměstnancům ukázat, že pro vás nejsou jen číslem

Na dané téma nejsou žádné názory.


Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:

06.12.2018  Jak můžete svým zaměstnancům ukázat, že pro vás nejsou jen číslem Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)
23.11.2018  DMS aneb velký pomocník pro každého personalistu Pavel Nykl (Onlio)
31.10.2018  Znáte MBO? 3 tipy, k čemu management by objectives využít v praxi Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)
30.10.2018  Mileniálové jako zaměstnanci aneb Jak efektivně zvládat „nejistou generaci“ Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Zlato Bitcoin Hypotéky Tarify Energie Kalkulačka Zákony Práce Školení Počasí

Kalkulačka

Výpočet čisté mzdy

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Sociální příplatek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Důchodová kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Běžné účty

Hypotéky

Stavební spoření

Podílové fondy

Směnárny - Euro, Dolar

Úřad práce

Investice

Makroekonomika - ČNB

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Zlato online, Stříbro, Ropa

Burza - ČEZ

Pojištění

Povinné ručení

Penzijní připojištění

Penzijní fondy

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Nový občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - TÜV spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Mapa webu

Volby

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2018

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů | Cookies