(Kurzy.cz)
US Black Friday - očekává se 90 mld. USD, průměrná útrata 483 USD
Podle odhadů a statistik serveru Finder.com se pro letošní hlavní nákupní sezónu roku mezi Black Friday a Cyber Mondey v USA očekává, že Američané celkem utratí cca 90,14 mld. USD, což by odpovídalo meziročnímu růstu o cca 30%. Podle průzkumu se chystá ve zmíněném období na nákupy cca 74% Američanů, kteří jsou připraveni utratit v průměru až 483,18 USD.
Na nákupy se ve zmíněném období chystá celkem 77% mužů s průměrnou útratou cca 626,44 USD respektive 71% žen s připravenými 342,5 USD.
Páry hodlají v průměru společně utratit kolem 535,81 USD. Jednodětné domácnosti hodlají utratit 647,37 USD, rodiny se třemi dětmi pak 696,85 USD.
Ti, kdo mají vlastní domy hodlají utratit cca 556,69 USD oproti podnájemníkům, kteří se hodlají držet s pouhými 275,32 USD výrazně zpátky.
85% pracujících se chystá na nákupy s průměrnou útratou až 734 USD, zaměstnaní studenti mají připravených 296,5 USD.
Nejrozhazovačnější jsou obyvatelé státu Wisconsin s plánovanou útratou až 1 390 USD.
Plných 52% kupujících uvádí, že si koupí v akcích něco, co pak nepotřebují nebo to přímo odmítají používat.
V roce 2017 Američané v rámci zmíněné nákupní sezóny utratili 61 mld. USD, což odpovídalo 13% celkových listopadových tržeb maloobchodu. Ten si jako celek meziročně polepšil o 7% na 435,5 mld. USD. Průměrný růst listopadových maloobchodních tržeb od roku 2010 se pohybuje na úrovni 4%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz