Více než polovina Čechů používá sociální sítě
„Meziročně vzrostl podíl domácností vybavených tabletem z 24 % na 32 %. Z domácností s dětmi má pak tablet více než polovina z nich,“ uvádí předseda Českého statistického úřadu Marek Rojíček.
Díky rozmachu chytrých telefonů rapidně přibývá uživatelů, kteří používají telefon k přístupu na internet. Zatímco v roce 2010 se z mobilního telefonu připojovala na internet 4 % osob, v roce 2018 je to již 58 %. Přitom čtyři z pěti takových osob si platí mobilní data.
„Plných 95 % osob ve věku 16 až 24 let používá chytrý telefon. Mezi seniory nad 65 let je to však jen 14 %. Klasický tlačítkový telefon bez operačního systému je mezi seniory stále oblíbený, používá ho 77 % z nich,“ upozorňuje Martin Mana, ředitel odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Počet Čechů, kteří používají sociální sítě, letos překročil 50% hranici. V absolutních počtech to je 4,5 milionu osob starších 16 let. Sociální sítě však neoslovují Čechy v předdůchodovém a důchodovém věku. V rámci evropské osmadvacítky používají Češi této věkové kategorie sociální sítě nejméně. Každý druhý Čech také na internetu sleduje videa, nejvíce k tomu používá stránky typu YouTube (44 %). Oblíbené jsou též internetové televize (26 %) a stránky běžných TV stanic (24 %).
V internetových obchodech nakupuje už 54 % osob starších 16 let, nejvíce oblečení a obuv, jak upozorňuje Lenka Weichetová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ: „Oblečení a obuv nakupuje v e-shopech 19 % mužů a 37 % žen. 15 % mužů dále nakupuje elektroniku, 14 % sportovní potřeby a 13 % jiné vybavení domácnosti. 24 % žen nakupuje kosmetiku, 11 % hračky a 9 % potraviny.“
Pětina osob si na internetu rezervuje ubytování. I přes rostoucí popularitu ubytování v soukromí Češi stále bookují především hotely, penziony a další komerční zařízení. Ubytování v soukromí si v roce 2018 zajistilo 5 % Čechů, výrazně méně ve srovnání s ostatními zeměmi EU.
65 % Čechů používá informační technologie také v práci. S počítačem pracuje 56 % zaměstnaných a 28 % používá jiná IT zařízení, jako elektronické pokladny, IT zařízení v dopravních prostředcích či CNC stroje.
Více informací naleznete v nové publikaci ČSÚ Využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci – 2018: https://www.czso.cz/csu/czso/vyuzivani-informacnich-a-komunikacnich-technologii-v-domacnostech-a-mezi-jednotlivci-2018.
Kontakty
Jan Cieslar
tiskový mluvčí ČSÚ
T 274 052 017 | M 604 149 190
E
Přílohy
19. listopadu 2018
Více než polovina Čechů používá sociální sítě
V roce 2018 jsou k internetu připojeny již čtyři pětiny českých domácností (81%)
a podobný podíl jich má i počítač (78 %). Největší nárůst byl zaznamenán v používání tabletu. Přibývá uživatelů, kteří k internetu přistupují prostřednictvím mobilního telefonu.
„Meziročně vzrostl podíl domácností vybavených tabletem z 24 % na 32 %. Z domácností s dětmi má pak tablet více než polovina z nich,“ uvádí předseda Českého statistického úřadu Marek Rojíček.
Díky rozmachu chytrých telefonů rapidně přibývá uživatelů, kteří používají telefon k přístupu
na internet. Zatímco v roce 2010 se z mobilního telefonu připojovala na internet 4 % osob, v roce 2018 je to již 58 %. Přitom čtyři z pěti takových osob si platí mobilní data.
„Plných 95 % osob ve věku 16 až 24 let používá chytrý telefon. Mezi seniory nad 65 let je
to však jen 14 %. Klasický tlačítkový telefon bez operačního systému je mezi seniory stále oblíbený, používá ho 77 % z nich,“ upozorňuje Martin Mana, ředitel odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Počet Čechů, kteří používají sociální sítě, letos překročil 50% hranici. V absolutních počtech
to je 4,5 milionu osob starších 16 let. Sociální sítě však neoslovují Čechy v předdůchodovém
a důchodovém věku. V rámci evropské osmadvacítky používají Češi této věkové kategorie sociální sítě nejméně. Každý druhý Čech také na internetu sleduje videa, nejvíce k tomu používá stránky typu YouTube (44 %). Oblíbené jsou též internetové televize (26 %) a stránky běžných TV stanic (24 %).
V internetových obchodech nakupuje už 54 % osob starších 16 let, nejvíce oblečení a obuv,
jak upozorňuje Lenka Weichetová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ: „Oblečení a obuv nakupuje v e-shopech 19 % mužů a 37 % žen. 15 % mužů dále nakupuje elektroniku,
14 % sportovní potřeby a 13 % jiné vybavení domácnosti. 24 % žen nakupuje kosmetiku,
11 % hračky a 9 % potraviny.“
Pětina osob si na internetu rezervuje ubytování. I přes rostoucí popularitu ubytování v soukromí Češi stále bookují především hotely, penziony a další komerční zařízení. Ubytování v soukromí si v roce 2018 zajistilo 5 % Čechů, výrazně méně ve srovnání s ostatními zeměmi EU.
65 % Čechů používá informační technologie také v práci. S počítačem pracuje 56 % zaměstnaných a 28 % používá jiná IT zařízení, jako elektronické pokladny, IT zařízení v dopravních prostředcích či CNC stroje.
Více informací naleznete v nové publikaci ČSÚ Využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci – 2018: https://www.czso.cz/csu/czso/vyuzivani-informacnich-a-komunikacnich-technologii-v-domacnostech-a-mezi-jednotlivci-2018.
Kontakty
Jan Cieslar
tiskový mluvčí ČSÚ
T 274 052 017 | M 604 149 190
E jan.cieslar@czso.cz | Twitter @statistickyurad
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz