Šetřete desítky procent na svých nákupech, využívejte naplno výhodné nabídky prodejců
Úpravou toho, co, kdy a prostřednictvím koho nakupíte, ušetříte i tisíce korun měsíčně. A to nejen na potravinách, ale i na textilu, nábytku, bytových doplňcích apod. Nemusíte přitom slevovat ze svých nároků na kvalitu.
Letákové nabídky
Akční letáky nejsou výsadou supermarketů a hypermarketů, běžně s nimi pracují i prodejci drogerie, kosmetiky, hobby potřeb, nábytku, textilu a dalšího sortimentu. V akcích často najdete jak „profláknuté“ produkty každodenní spotřeby, tak nově zaváděný sortiment či zboží dostupné po časově omezenou dobu.
Pokud si myslíte, že letákové nabídky jsou cílené pouze na nízkopříjmové skupiny obyvatel, mýlíte se. Prodejci do nich často zahrnují i zboží z vyšších cenových relací, produkty privátních značek apod. Letákové akce také slouží k odzkoušení poptávky po nově zaváděném produktu. V roce 2018 řetězce zaváděly nový sortiment převážně z kategorií: sladkosti, maso a uzenina, alkohol.
Věrnostní kluby
Registrovaní zákazníci mají u některých prodejců výhodnější podmínky. Nezřídka, dostupnost akcí je podmíněna právě tím, že zákazník je registrován do věrnostního klubu prodejce. Opět, věrnostní kluby nejsou výsadou hypermarketů a supermarketů, ale běžným prodejním nástrojem i středně velkých prodejců.
Registrace do věrnostního programu je zdarma, často již probíhá „virtuálně“, tj. nemusíte s sebou nosit plastovou kartičku a slevy dosahují běžně řádově jednotky procent u běžného nákupu a 20 % - 30 % u akcí určených pouze registrovaným členům. Nejrozšířenější přehled věrnostních programů dostupných v České republice najdete zde: http://databazevernostnichprogramu.cz/
Cashback
Část peněz coby odměnu za nákup lze v České republice získat u desítek obchodníků. Odměnu Vám nabídne buď samotný prodejce, nebo zprostředkovatel, např. portály typu VratnePenize.cz, Tipli.cz, PlnaPenezenka.cz apod. V České republice fungují 2 typy těchto programů.
V rámci prvního typu, odměnu získáte pouze za svůj první nákup. Jedná se o čistě akviziční model prodejce, který je ochoten vyplatit odměnu za získání nového zákazníka, následně však vyžaduje, aby u něj nakupoval bez nároku na odměnu.
V rámci druhého typu, odměnu získáte za první a všechny další nákupy. Obchodník je v tomto případě ochoten pravidelně se dělit o část své marže. Zpravidla, na jednotlivé druhy sortimentu lze uplatnit jinak vysoký nárok na odměnu.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Před koupí nemovitosti pečlivě kontrolujte rezervační smlouvu
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Jak vybrat správný rekvalifikační kurz: Průvodce pro začátečníky
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz