Petr Rozkošný (Meteobox.cz)
Osobní finance  |  15.11.2018 05:22:32

Šetřete desítky procent na svých nákupech, využívejte naplno výhodné nabídky prodejců

Úpravou toho, co, kdy a prostřednictvím koho nakupíte, ušetříte i tisíce korun měsíčně. A to nejen na potravinách, ale i na textilu, nábytku, bytových doplňcích apod. Nemusíte přitom slevovat ze svých nároků na kvalitu.

Letákové nabídky

Akční letáky nejsou výsadou supermarketů a hypermarketů, běžně s nimi pracují i prodejci drogerie, kosmetiky, hobby potřeb, nábytku, textilu a dalšího sortimentu. V akcích často najdete jak „profláknuté“ produkty každodenní spotřeby, tak nově zaváděný sortiment či zboží dostupné po časově omezenou dobu.

Pokud si myslíte, že letákové nabídky jsou cílené pouze na nízkopříjmové skupiny obyvatel, mýlíte se. Prodejci do nich často zahrnují i zboží z vyšších cenových relací, produkty privátních značek apod. Letákové akce také slouží k odzkoušení poptávky po nově zaváděném produktu. V roce 2018 řetězce zaváděly nový sortiment převážně z kategorií: sladkosti, maso a uzenina, alkohol.

Věrnostní kluby

Registrovaní zákazníci mají u některých prodejců výhodnější podmínky. Nezřídka, dostupnost akcí je podmíněna právě tím, že zákazník je registrován do věrnostního klubu prodejce. Opět, věrnostní kluby nejsou výsadou hypermarketů a supermarketů, ale běžným prodejním nástrojem i středně velkých prodejců.

Registrace do věrnostního programu je zdarma, často již probíhá „virtuálně“, tj. nemusíte s sebou nosit plastovou kartičku a slevy dosahují běžně řádově jednotky procent u běžného nákupu a 20 % - 30 % u akcí určených pouze registrovaným členům. Nejrozšířenější přehled věrnostních programů dostupných v České republice najdete zde: http://databazevernostnichprogramu.cz/

Cashback

Část peněz coby odměnu za nákup lze v České republice získat u desítek obchodníků. Odměnu Vám nabídne buď samotný prodejce, nebo zprostředkovatel, např. portály typu VratnePenize.cz, Tipli.cz, PlnaPenezenka.cz apod. V České republice fungují 2 typy těchto programů.

V rámci prvního typu, odměnu získáte pouze za svůj první nákup. Jedná se o čistě akviziční model prodejce, který je ochoten vyplatit odměnu za získání nového zákazníka, následně však vyžaduje, aby u něj nakupoval bez nároku na odměnu.

V rámci druhého typu, odměnu získáte za první a všechny další nákupy. Obchodník je v tomto případě ochoten pravidelně se dělit o část své marže. Zpravidla, na jednotlivé druhy sortimentu lze uplatnit jinak vysoký nárok na odměnu.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:

Út 16:52  Rizika nového spoření DIP: Pozor na šmejdy, varují experti Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Út 14:28  Kurzovní lístek ČNB na úterý 23.04.2024 Redakce (Kurzy.cz)
Út 13:15  Rozšiřujeme nabídku ETF: AI, Indie, obrana a další Marek Pokorný (Portu)






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688