Vstává nový marketingový válečník, jeho akcie prudce posilují
Akcie společnosti Crocs si za poslední rok připisují více než 140 % a výrazně jí k tomu pomohly poslední zveřejněné čtvrtletní výsledky. Ty ukázaly, že výjimečně dobře si vede segment nazouváků, nyní generující asi polovinu celkových tržeb. Jejich prodeje v posledním čtvrtletí vzrostly o 12,7 %. Zisky na akcii se dostaly na 7 centů, zatímco trh čekal ztrátu 2 centů a akcie vystřelila o 27 % nahoru.
O tomto titulu jsem tu psal v dubnu letošního roku, v době, kdy za sebou měl první vlnku optimismu. Poukazoval jsem na to, že investoři s akciemi se rozhodně nenudí: Předchozího vrcholu dosáhly jejich ceny v polovině roku 2015, pak oslabily téměř na třetinu, aby se na počátku roku 2017 vydaly opět nahoru. Až donedávna přitom nešlo o žádný růstový příběh:
Pohled na výsledky za posledních 12 měsíců (TTM sloupec) na nějakou revoluci v tržbách neukazuje, i když přece jen vidíme znatelný růst. Ale o určité revoluci se dá hovořit už na úrovní provozní ziskovosti – u marží a i výše zisku. A volný tok hotovosti se vyhoupl až na úroveň 100 milionů dolarů. Možná se tak plnou silou ukazuje přednost společnosti, jejíž významná část produktového portfolia je v podstatě kus umělé hmoty prodávaný za mnohonásobek výrobní ceny.
V dubnu kapitalizace firmy dosahovala 1,14 miliardy dolarů. V té době jsem poukazoval na to, že na její ospravedlnění by firma musela dlouhodobě generovat například asi 80 milionů dolarů na volném toku hotovosti (nerostoucích, neklesajících). Nyní kapitalizace dosahuje 1,77 miliardy dolarů a ospravedlnil by jí například stabilní tok hotovosti ve výši 110 milionů dolarů ročně. Pokud by firma dokázala dlouhodobě růst o 1 % ročně, stačilo by začít s cca 95 miliardami dolarů. Pokud tedy vezmeme v úvahu ony výsledky za posledních 12 měsíců, je kapitalizace zhruba nastavena právě na jejich cca 1 % dlouhodobý růst.
CEO firmy Andrew Rees během zveřejnění výsledků tvrdil, že nazouváky si vedou dobře napříč celým světem, výjimečně dobře pak v Severní Americe. Staly se podle něj běžně používaným spotřebním zbožím a oblíbili si je i středoškolští a vysokoškolští studenti. A potvrzuje se asi i to, že firma bezpečně patří od skupiny těch, které nazývám marketingoví válečníci (patří sem řada firem jako Adidas, Puma, Nike, UA atd.). Důraz byl totiž během zveřejňování čtvrtletních výsledků kladen i na nové partnerství s raperem jménem Post Malone. Tuto „alianci“ vychvalovali i někteří analytici z Wall Street.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz