Fotbalová zajímavost: AXA sponzoruje FC Liverpool
AXA uskutečnila reklamní obchod s fotbalovým mužstvem anglické Premier League FC Liverpool. Výkonný ředitel AXA Thomas Buberl to komentoval tímto sloganem: „Naši klienti nikdy nejdou sami“. Tato TOP pojišťovna se chce s pomocí FC Liverpool stát známější na asijském trhu.
AXA vychází jistě z toho, že v Asii neustále roste obec fanoušků anglické Premier League a právě Asii tato pojišťovna pokládá za jeden ze svých klíčových trhů. AXA je nesporně špičkový globální hráč. Nedávno byla poradenskou společností v oblasti obchodních značek Interbrand vyhodnocena jako nejznámější značka v pojišťovnictví, a to již podesáté v řadě. V globálním srovnání se všemi podniky zaujímá AXA pozici 47 a Allianz 49. Na prvním místě je společnost Apple, následovaná Google a Amazon.
Pokud jde o FC Liverpool, ten je podle Brand Finance – společnosti hodnotící značky – na devátém místě mezi nejcennějšími fotbalovými kluby světa. Nejvýše stojí Manchester United s tržní hodnotou 1,7 mld. USD. Až teprve za ním je Real Madrid s tržní hodnotou 1,4 mld. USD. V této souvislosti je třeba zmínit, že šest z TOP 10 mužstev je z Anglie. Anglická liga je považována za finančně nejsilnější ve světě, a to především díky astronomickým televizním a sponzorským obchodům. Poskytuje ve světovém srovnání nejpříznivější reklamní prostředí.
Například smlouvy s televizní společností Sky a společností British Telecom přinesou Premier League do konce roku 2019 asi 6,9 mld. eur. Před FC Liverpool jsou v žebříčku nejcennějších klubů ještě anglická mužstva Chelsea, Manchester City a Arsenal. Tržní hodnota FC Liverpool byla oceněna na 908 mil. USD. Ovšem s penězi od AXA a s trenérem Jürgenem Kloppem by mohl tento klub v příštích letech zmíněné tři anglické kluby předehnat. Letos se Liverpoolu velmi daří a patří k favoritům celé soutěže. Za úspěchy stojí právě trenér Jürgen Klopp, který v Liverpoolu vydělává 10 mil. eur ročně.
AXA se chce v Kloppově úspěchu ohřát. Plánované partnerství na dobu více než čtyř let zahrnuje úzkou spolupráci s „výstrojáři“ mužského i ženského výběru, kondičními trenéry a manažery klubu s cílem podporovat společné hodnoty jako například zdravý životní styl. Finanční podmínky ujednání nebyly zveřejněny. Skutečností je, že rozhodnutí AXA spolupracovat s FC Liverpool není v pojišťovnictví nikterak výjimečné, protože v posledních letech sponzorují fotbalové kluby stále více velcí i malí hráči z pojišťovnictví.
Například zdravotní pojišťovna Barmenia z Wuppertalu, která je středně velkým podnikem, uzavřela před dvěma lety smlouvu o sponzoringu s fotbalovým klubem Bayer Leverkusen ve výši 5,5 mil. eur ročně, což je téměř stejná částka, kterou Allianz poskytuje fotbalovému klubu FC Bayern Mnichov. Propojení jde u některých pojišťoven tak daleko, že vstupují do klubů jako investoři. Tak pojišťovna Signal Iduna získala v roce 2005 účast v klubu Borusia Dortmund a Allianz má od roku 2000 podíly v FC Bayern Mnichov.
oPojištění.cz - informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz