To nejlepší od Amazonu možná teprve přijde
Co kdyby existovala společnost, která ví, co si chcete koupit, ještě dříve, než to zjistíte vy? Tuto a podobné otázky si klade americký The Atlantic s tím, že takovou společností může již nyní být Amazon. „Společnost, která úplně změnila způsob našich nákupů, nyní chce úplně vážně prodávat reklamu, která nám řekne, co máme nakupovat,“ píše The Atlantic a popisuje změny, které by nový tah Amazonu měl přinést.
Mike Olson z Piper Jaffray odhaduje, že tržby z reklamy letos u Amazonu dosáhnou 8 miliard dolarů, v roce 2020 už by mělo být toto číslo dvojnásobné. A v ziskovosti by mělo předčit cloudové služby od Amazon Web Services. Společnost eMerketer zase tvrdí, že tato firma je v USA třetím největším prodejcem digitální reklamy, před ní je pouze Google a Facebook.
Amazon je tak rozšířený a má takovou důvěru, že podle futuristy Alexe Salkevera může začít nepozorovaně šířit „hyperspotřebu“. Může k tomu využívat různé věrnostní programy, kde se spotřebitel upíše nějaké značce a potom dostává slevy. Jenže s tím, jak bude získávat další a další informace a zlepší svou schopnost je zpracovat, může stále více tlačit na to, abychom kupovali zboží, po kterém toužíme. Může k tomu využívat i své vlastní produkty a příkladem je tablet Fire, který může zákazník získat za relativně nízkou cenu, ale pak zjistí, že se mu na obrazovce objevují reklamy Amazonu. Podobné je to třeba s Fire TV a dalšími produkty a službami Amazonu.
The Atlantic v této souvislosti zmiňuje odborníka na bezpečnost informací Mika Thompsona z Manchesteru, který podle svých slov koupil svým dětem tablety od Amazonu, ale pak zjistil, že nejde o nic víc, než o „přenosné přístroje, které do vás tlačí reklamu“. Amazon mu sice nabízel, že za 10 liber reklamy zmizí, ale když je zaplatil, stalo se tak jen u části z nich. Twitter je „podobných stížností plný“, píše The Atlantic a dodává, že Amazon může touto strategií nakonec u zákazníků vyvolat silnou negativní reakci.
„Jen málokteré společnosti se podařilo nabízet tolik reklamních produktů a jen málokterá získala v této oblasti tak dominantní pozici. Je to dobrá zpráva pro akcionáře Amazonu, protože z reklamy firma vydělává a tyto peníze mohou financovat rozvoj nákladných dodavatelských služeb, které Amazon musí vybudovat,“ tvrdí The Atlantic. A dodává, že s tím, jak se bude reklama zlepšovat, Amazon nás bude stále víc a víc přesvědčovat, abychom nakupovali. A hlavně od něj.
Zdroj: The Atlantic
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz