Zisk Philipsu byl slabší, než se čekalo, firma viní směnné kurzy
Nizozemský výrobce elektroniky a medicínské techniky Philips ve třetím čtvrtletí zvýšil hrubý zisk o 6,8 procenta na 568 milionů eur (14,7 miliardy Kč). Trh čekal víc, slabší růst firma ve svém dnešním sdělení zdůvodnila mimo jiné pohyby směnných kurzů. Tržby vzrostly o čtyři procenta na 4,3 miliardy eur.
Analytici v anketě agentury Reuters v průměru počítali se ziskem před úroky, zdaněním a odpisy (EBITA) 590 milionů eur.
Čistý zisk se snížil o téměř 31 procent na 292 milionů eur, především kvůli prodeji velké části divize osvětlení. Ve své bývalé dceřiné společnosti Signify (dříve Philips Lighting) drží Philips už jen zbylých 18 procent. Koncern potvrdil své střednědobé cíle.
Společnost Philips původně začínala v roce 1891 výrobou žárovek, nyní je diverzifikovanou technologickou firmou a výrobcem zdravotnického vybavení, které mimo jiné pomáhá nemocnicím analyzovat klinická data a pacientům monitorovat zdraví a výživu na chytrých telefonech.
Akcie společnosti po zveřejnění výsledků zaznamenaly největší propad od června 2011, oslabovaly až o 9,9 %. Propad v průběhu dopoledního obchodování korigují na -5,3 %
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz