Škoda Auto dodala za 9M o 7,8 % více aut, v září dodávky poklesly o 16 %
Automobilka Škoda Auto dodala za první tři čtvrtletí letošního roku zákazníkům 939.100 vozů, meziročně o 7,8 procenta více. V září naopak dodávky klesly o 16 procent na 94.800 vozů, podle firmy za to může přechod všech modelových řad na nový testovací cyklus WLTP. Škoda Auto to dnes uvedla v tiskové zprávě.
V prvních třech čtvrtletích byla tradičně nejprodávanějším modelem Octavia, automobilka jich dodala 297.400 kusů, meziročně ale dodávky klesly o 1,6 procenta. Nejvyšší pokles z aktuálně prodávaných aut zaznamenal od ledna do září Superb, jehož prodeje klesly o 7,3 procenta na 103.600 aut. Naopak SUV Kodiaq zaznamenalo meziroční nárůst v počtu dodávek o 78,6 procenta na 110.000 vozů.
V září pak klesly prodeje všech modelů o desítky procent. Nejvýrazněji pocítil klesající prodeje model Kodiaq, který si meziročně pohoršil o 31,7 procenta na 9100 vozů. Nejprodávanějším autem zůstala Octavia s meziročním poklesem 21 procent.
V západní Evropě si Škoda za prvních devět měsíců roku polepšila na 371.900 dodaných vozů, což v porovnání se stejným obdobím předchozího roku představuje nárůst o 1,7 procenta. V září pak automobilka dodala v západní Evropě zákazníkům 32.600 vozů, meziročně o 32,8 procenta méně.
Ve střední Evropě zvýšila Škoda dodávky zákazníkům v období od ledna do září o 3,3 procenta na 160.800 vozů. V září dodala automobilka zákazníkům 15.300 vozů, což představuje pokles o 6,3 procenta. Na domácím českém trhu klesly dodávky automobilů za minulý měsíc o 13,1 procenta na 6800 vozů.
V Rusku vzrostly dodávky zákazníkům za první tři čtvrtletí o 28,2 procenta na 57.500 vozů, v září si pak firma v Rusku polepšila o 34,3 procenta.
V Číně hlásí automobilka za první tři čtvrtletí nárůst dodávek o 17,7 procenta na 250.200 aut, v samotném září dosáhla česká automobilka s 30.600 dodanými vozy stejné úrovně jako v loňském roce.
Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35.000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz