Škoda Auto dodala za 9M o 7,8 % více aut, v září dodávky poklesly o 16 %
Automobilka Škoda Auto dodala za první tři čtvrtletí letošního roku zákazníkům 939.100 vozů, meziročně o 7,8 procenta více. V září naopak dodávky klesly o 16 procent na 94.800 vozů, podle firmy za to může přechod všech modelových řad na nový testovací cyklus WLTP. Škoda Auto to dnes uvedla v tiskové zprávě.
V prvních třech čtvrtletích byla tradičně nejprodávanějším modelem Octavia, automobilka jich dodala 297.400 kusů, meziročně ale dodávky klesly o 1,6 procenta. Nejvyšší pokles z aktuálně prodávaných aut zaznamenal od ledna do září Superb, jehož prodeje klesly o 7,3 procenta na 103.600 aut. Naopak SUV Kodiaq zaznamenalo meziroční nárůst v počtu dodávek o 78,6 procenta na 110.000 vozů.
V září pak klesly prodeje všech modelů o desítky procent. Nejvýrazněji pocítil klesající prodeje model Kodiaq, který si meziročně pohoršil o 31,7 procenta na 9100 vozů. Nejprodávanějším autem zůstala Octavia s meziročním poklesem 21 procent.
V západní Evropě si Škoda za prvních devět měsíců roku polepšila na 371.900 dodaných vozů, což v porovnání se stejným obdobím předchozího roku představuje nárůst o 1,7 procenta. V září pak automobilka dodala v západní Evropě zákazníkům 32.600 vozů, meziročně o 32,8 procenta méně.
Ve střední Evropě zvýšila Škoda dodávky zákazníkům v období od ledna do září o 3,3 procenta na 160.800 vozů. V září dodala automobilka zákazníkům 15.300 vozů, což představuje pokles o 6,3 procenta. Na domácím českém trhu klesly dodávky automobilů za minulý měsíc o 13,1 procenta na 6800 vozů.
V Rusku vzrostly dodávky zákazníkům za první tři čtvrtletí o 28,2 procenta na 57.500 vozů, v září si pak firma v Rusku polepšila o 34,3 procenta.
V Číně hlásí automobilka za první tři čtvrtletí nárůst dodávek o 17,7 procenta na 250.200 aut, v samotném září dosáhla česká automobilka s 30.600 dodanými vozy stejné úrovně jako v loňském roce.
Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35.000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Štěpán Křeček, BHS
Tři měsíce v řadě klesají ceny potravin v České republice nejrychleji ze všech zemí Evropské unie
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz