Lídrovi v luxusu zkazil den medvěd z Morgan Stanley
O více než 5 procenta se v dnešním dopoledním obchodování propadly akcie Louis Vuitton Moet Hennesy. Výrobce přepychového zboží, známý hlavně svými kabelkami, přitom přišel s čísly, před kterými může konkurence blednout závistí. Den mu ale zkazila Morgan Stanley s horším doporučením pro celý sektor luxusního zboží. Akcie konkurenčního Keringu (značky Gucci nebo Alexander McQueen) odepsaly také přes 5 procent, Salvatore Ferragamo Italia si pohoršil o více než 4 %, Richemont (šperky Cartier, pera Montblanc) o více než 2 %, Burberry o 5 %, i když tady mohla hrát roli silnější libra.
Rekordní zisky za první pololetí a solidní prodeje za třetí čtvrtletí potvrzují, že největší světový výrobce luxusního zboží LVMH má v porovnání s konkurencí jeden z nejúctyhodnějších obchodních modelů a její značka Louis Vuitton určuje standardy ziskovosti a tržeb pro celé odvětví, soudí v dnešním kometáři analytička Bloombergu Deborah Aitkenová.
LVMH vykázala za třetí čtvrtletí 10% růst organických tržeb, což odpovídá analytickému odhadu podle Bloombergu. Celkové tržby za tři měsíce do 30. září dosáhly 11,38 miliardy EUR, což je o 0,01 miliardy méně než tržní odhady. Nad očekávání dobré ale byly organické tržby v divizích Víno & Lihoviny a Móda & Kožené zboží, typické vysokými maržemi.
Akcie výrobců luxusního zboří a kosmetiky dostávaly poslední dobou na frak. Investoři měli strach z následků přísnějších celních kontrol v Číně kvůli neprocelným dovozům do země a útlumu tamního cestovního ruchu. LVMH ztratil jenom za poslední měsíc 11 %, nejvíce od srpna 2015, kdy Čína mohutně zdevalvovala svou měnu. Dnes se v Paříži propadly až o 5,2 % na šestiměsíční minimum. V grafu je vidět jejich výkonnost za poslední rok k 9. říjnu.
Analytici společnosti Kepler Cheuvreux měli za to, že tyto obavy jsou přehnané a propad akckií vytvořil příležitost k nákupu. Americká banka Morgan Stanley ale nejnověji doporučila sektor luixusního zboží v portfoliu podvážit. Dosud byl její náhled neutrální, nyní ale soudí , že sektor i po nedávném výprodeji vypadá napjatě a důvěra čínských spotřebitelů má možná to nejlepší za sebou. Potenciál pro zisk na akcii a tržby u firem jako Kering navíc vyprchává, zatímco investoři pořád dávají přednost hodnotovým akciím před růstovými.
Zájem Asiatů o přepychové zboží je v hledáčku ještě z jednoho důvodu. Jsou jím vzájemná dovozní cla, které na sebe uvalily USA a Čína. Jejich přímá expozice na luxusní zboží je ale nízká, neboť většina tradičních značek se vyrábí v Evropě, míní v Bloombergu. Podle jeho seniorní analytičky Aitkenové zůstává čínská poptávka nedotčená a “LMVH je první, kdo potvrzuje, že asijské trhy prosperují”.
A dnešní propad? “Myslím si, že trh je v modu prodávejte informace a kvůli obchodní válce předpokládá zpomalení,” uvedl podle agentury Reuters nejmenovaný obchodník v Ženevě.
Zdroje: LVMH, Business of Fashion, Bloomberg, Patria.cz, Reuters
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz