EU podceňuje dopady elektromobility
Bezbřehé nadšení z elektromobility rozhodně není na místě. O tom se už hovořilo na mnoha fórech, odborných konferencích. Podobně trestuhodné by bylo přehlížet zjevné dopady a včas se na ně nepřipravit. To se podle všeho děje na úrovni Evropské unie, když Evropská komise, v souvislosti s nadcházejícím hlasováním o budoucích emisních limitech CO2 po roce 2020, vydala „posouzení dopadů“. Společnost FTI Consulting upozorňuje, že EU dopady podceňuje.
O co jde? Předně – všem je zřejmé, že výroba elektromobilů je nezměrně méně náročná na odbornost i množství zaměstnanců. Proč? Prostě proto, že elektromobil se obejde s mnohem nižším počtem dílů. Dá se tedy věcně odhadnout, že až o 38 % méně dílů budou vyrábět subdodavatelé automobilek. Samotní výrobci pak s ohledem na tento fakt musí počítat se ztrátou zhruba 17 %.
A kde se koncentrují výrobci aut? Ve 14 regionech států: ČR, Německo, Itálie, SR, Maďarsko, Rumunsko, Švédsko a Velká Británie představuje automobilový průmysl až 20 % vší zaměstnanosti. Tudíž závislost, a tedy i dopad omezení počtu pracovníků, bude mít výrazný vliv na ekonomiku. V celé EU pak tvoří toto odvětví průmyslu asi 11 % všech pracovních míst.
Další kardinální otázkou, která stále ještě nebyla zodpovězena, je – kde se bude vyrábět drtivá většina akumulátorů pro elektromobily? V Asii? Pak to bude opět na úkor zaměstnanosti Evropanů.
Nebo se nakonec najdou velcí výrobci i v Evropě? Pak je otázkou, jak velký vliv to bude mít na životní prostředí, a tedy jak vysoké náklady budou nutné na jeho udržení.
A to nehovoříme o návazných odvětvích. Budou se omezovat stávající benzinové stanice a celý průmysl s tím spojený? Budou elektrická auta s autonomním řízením jezdit i v noci, a tedy vytěsní na okraj zájmu hotely podél tras dálnic? Co dostatek nabíjecích stanic, nenahradí je spíše domácí nabíjení? Pak benzinové stanice už ve stejném množství nenahradí nabíjecí stanice. Ubude servisů? Vždyť elektromobily – s trochou nadsázky – potřebují jen vyměňovat gumičky do stěračů.
Jak vidět otazníků je dlouhatánská řada a EU, podle studie společnosti FTI Consulting, dopady značně zlehčuje.
Asistenční služby pro motoristy, dopravní informace, dálniční kupóny, autoškoly, turistické informace, cestování.
ÚAMK je ryze českým poskytovatelem asistenčních služeb s největší tradicí v poskytování asistenčních služeb v České republice s přímým napojením na mezinárodní sítě prestižních automotoklubů sdružených v sítích FIA (Fédération Internationale de L´Automobile) a ARC Europe, prostřednictvím, kterých zajišťuje kvalitní asistenční služby kdekoliv v Evropě i ve světě.
Více na: www.uamk.cz
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz