Chuť nakupovat neopustila Čechy ani v parném létě
Podrobná čísla ukazují, že spotřebitelé mají chuť nakupovat, neobávají se budoucnosti a tak i více utrácejí především za zboží pro volný čas, IT, kosmetiku, módu atp. Na své si přicházejí i prodejci vybavení domácností s tím, jak si domácnosti vybavují své nové bydlení nebo obnovují to stávající v souladu s cyklem. V tomto je jednoznačně podporuje zvyšující se kupní síla podporovaná rychlým růstem mezd a rekordní zaměstnaností.
A co čekat dál? Tržby obchodníků rostou stále svižným tempem a bude tomu tak i nadále a za celý rok 2018 by se celkově mohly zvýšit o 5,5 %. Předpokládáme rovněž, že bychom časem mohli začít vidět i poptávkové inflační tlaky, které byly doposud díky konkurenci internetových obchodů silně utlumené. Prozatím jsou vidět především v případě hotelů, restaurací a některých dalších služeb.
I dnes zveřejněné číslo nahrává k dalšímu zvýšení úrokových sazeb ČNB už na zářijovém zasedání bankovní rady.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz