Čas sázet na luxus?
Mezi akcie sektoru spotřebního zboží, které by podle Jefferies měly těžit ze spotřebního boomu v USA, se dostala i „luxusní“ Tiffany. Ta až do května letošního roku nepatřila zrovna mezi oblíbence trhu, ale vše změnil právě tento měsíc, kdy akcie prudce posílila. Jak na tom je titul nyní?
Čtenáře asi nepřekvapí, že ono prudké květnové posílení bylo způsobeno zveřejněnými čtvrtletními výsledky, novým výhledem a v neposlední řadě ohlášením mohutného odkupového programu ve výši 1 miliardy dolarů. Jsou odkupy v případě této společnosti namístě jako způsob vrácení nadbytečné hotovosti akcionářům? Či jde o pokus o finanční inženýrství, které na čas „nadopuje“ cenu akcie, ale vyčerpáním rozvahy vytvoří problémy do budoucna? V tomto případě je správně „a“. Firma měla totiž v posledním čtvrtletí téměř 900 milionů dolarů hotovosti, zhruba nulové čisté dluhy a hlavně ročně vydělá mnoho stovek milionů dolarů. Čímž se dostávám k pár základním číslům:
Tiffany není žádnou růstovou raketou, v roce 2014 generovala tržby ve výši 4 miliard dolarů, v roce 2018 4,17 miliard dolarů. Provozní marže jsou pod určitým tlakem, ale provozní tok hotovosti v posledních letech prudce roste. A to samé platí o volném toku hotovosti, který se v roce 2018 vyšplhal na 693 milionů dolarů (poslední řádek tabulky).
Zdroj: Morningstar
Kapitalizace Tiffany dosahuje 15,6 miliardy dolarů. Pokud bychom předpokládali, že firma bude dál generovat to, co v roce 2018 (tj., že jí po investicích zbude oněch 692 milionů dolarů), hodnota takového toku hotovosti dosahuje 5,6 miliardy dolarů. Můžeme to vnímat tak, že současná schopnost generovat hotovost pokrývá jen asi třetinu kapitalizace, zbytek stojí na očekávaném růstu. Ten by konkrétně podle mých výpočtů musel dosahovat necelých 8 % odsud až na věčnost. Což se s ohledem na dosavadní (ne)růst tržeb (tedy položku z dlouhodobého hlediska rozhodující), zdá být jako hodně vysoko položená laťka.
Tento optimismus bezesporu pramení i z onoho výhledu zmíněného v úvodu. Firma totiž nyní tvrdí, že tržby by letos měly růst „vyšším jednociferným tempem“. Což by mohla být definice 8 – 9 %. Otázkou ovšem stále je, zda je možno takové tempo udržet hodně dlouhodobě. Zde se přesouváme do úvah, kde na jednu stranu vah položíme sílu značky, či boom poptávky po luxusu v rozvíjejících se zemí a zejména Číně, ale na stranu druhou třeba to, že mladší generace na Západě nemusí být tak nadšená do tohoto typu produktů, jako generace předchozí.
Bain & Company v analýze z června letošního roku odhaduje, že letošní trh luxusního zboží poroste globálně o 6 – 8 % a to zejména díky Číně (čekávaný 20 – 22 % růst). Krátkodobě to tedy vypadá, že Tiffany by se skutečně mohla svézt na současné globální a americké vlně, jak vlastně naznačuje i Jefferies. Obávám se ale, že nejde o akcii, která by měla nějaký bezpečný valuační polštář. Ovšem takové se dnes nehledají jednoduše.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz