Otáčí se štěstěna marketingových potyček opět směrem k USA?
Investiční společnosti Piper Jaffray a Susquehanna zvedly své cílové ceny pro Nike a shodou náhod obě na 93 dolarů (s pozitivním doporučením). Nike patří spolu s Under Armour, Adidasem a Pumou do zajímavé skupiny sportovních akcií, které se mezi sebou v pozoruhodně se opakujících cyklech přetahují o tržní podíly a úspěchy na burze. Je možné, že by nyní končilo období, kdy měly navrch společnosti německé, a štěstěna se opět otáčí směrem k USA?
Zmíněné investiční společnosti se domnívají, že Nike si zaslouží pozornost investorů zejména díky lepšímu managementu zásob, inovaci, která na trh dotlačí atraktivní produkty, získávání tržního podílu na úkor Adidasu (!) a práci se značkou a „vzácností“ produktů tak, že je možné u nich zvyšovat ceny a marže. Jinak řečeno, v marketingových válkách, které jsou podle mne v jádru byznysu těchto společností, nyní podle výše uvedeného má skutečně vítězit Nike. Za pozornost pak stojí, že podle analytiků má Nike i nízké riziko ve vztahu k ohrožení Amazonem. Zdá se tak, že „ohrožení Amazonem“ se v nejednom odvětví stává snad nejdůležitější kategorií rizika a rozhodujícím faktorem ovlivňujícím budoucnost firem.
Zdroj: Morningstar
Nike tedy vydělává dost, ale patří k firmám, které akcionářům vrací již několik let ještě více. Což znamená, že zvyšuje své dluhy a snižuje zásobu hotovosti. Určitě ale nepatří k těm společnostem, která tak činí nezodpovědně, protože čistý dluh k EBITDA se v případě Nike pohybuje stále na velmi konzervativních úrovních. Dohromady to vše zní dobře, otázkou je „jen“ valuace. Nedostala se cena za poslední rok po ziscích dosahujících téměř 30 % už navzdory tvrzení Piper Jaffray a Susquehanny na úrovně zavánějící přílišnou našponovaností?
PE založené na očekávaných ziscích tu dosahuje hodnoty 31,5, poměr ceny a účetní hodnoty akcie 3,5. To zrovna není typický příklad valuační skromnosti, ale podívejme se radši na vztah mezi kapitalizací a tím, co firma skutečně generuje. Současná kapitalizace dosahuje 132,8 miliard dolarů. Pokud bychom věřili, že ony necelé 4 miliardy volného toku hotovosti z fiskálního roku 2018 nejsou jen mimořádnou událostí, pak na ospravedlnění kapitalizace stačí asi 3% dlouhodobý růst této částky. Pokud bychom se domnívali, že relevantnějším ukazatelem standardu jsou čísla z roku 2017 (tj. 2,74 miliardy dolarů volného toku hotovosti), musela by pár desetiletí růst o 4 % ročně. Minimálně ve srovnání s růsty z posledních let to tedy zase tak přepáleně nezní.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz