Ombudsmana ČEZ oslovilo už 6,5 tisíce zákazníků, vyhověl 752 z nich
Zájem o služby Ombudsmana Skupiny ČEZ, který před téměř devíti lety jako první v energetickém sektoru ČR začal sloužit zákazníkům, projevilo od počátku 6 515 klientů. Ombudsman opětovně přezkoumává případy klientů, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace již dříve podané u příslušné společnosti Skupiny ČEZ. Doporučuje společnostem Skupiny ČEZ provedení změn v jejich postupech nebo přijetí nápravných opatření.
„Od zahájení činnosti v roce 2009 jsme vyhověli zákazníkům v 752 případech, což představuje více než 11 procent všech došlých podnětů. Průběžně zaznamenáváme rostoucí důvěru klientů i jejich povědomí o roli ombudsmana v rámci celkového zákaznického servisu Skupiny ČEZ,“ rekapituluje Josef Sedlák, Ombudsman ČEZ.
Ve prospěch zákazníka rozhodl letos ombudsman v případě 22 podání a vyzval příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby zákazníkovi vyhověla. Z toho v 16 případech šlo o uznání požadavku zákazníka příslušnou společností Skupiny ČEZ po projednání případu útvarem ombudsmana a společností. V šesti situacích použil Ombudsman ČEZ specifický přístup a zohlednil zejména sociální situaci podatele.
Největší množství řešených podání připadá dlouhodobě na oblasti smluvních záležitostí a reklamací měření, zálohy plateb, nebo poškozeného spotřebiče.
Tým ombudsmana se snaží řešit případy okamžitě a co nejdříve zákazníka vyrozumět. V téměř 95 % případů letos vydal ombudsman stanovisko ve lhůtě 30 kalendářních dnů. Převážná většina zákazníků (přes 80 %) kontaktuje Ombudsmana ČEZ prostřednictvím internetových stránek.
Tým Ombudsmana ČEZ byl zřízen k 1. říjnu 2009, a společnost ČEZ se tak stala prvním energetickým subjektem, který v regionu svého působení zřídil pro zákazníky tento institut. Ombudsman ČEZ je podřízen představenstvu společnosti ČEZ a je zcela nezávislý na dceřiných společnostech Skupiny ČEZ. Dosavadní fungování institutu Ombudsmana ČEZ potvrzuje správnost záměrů, které stály u jeho zřízení - zkvalitnění zpětné vazby, která umožní zlepšení služeb a tím i vztahů se zákazníky.
Více informací:
https://www.cez.cz/cs/udrzitelny-rozvoj/ombudsman.html
Martin Schreier, mluvčí ČEZ pro obnovitelné zdroje
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
19.03.2024 Kde jsou nejlevnější last minute zájezdy – jak...
15.03.2024 Klíčové faktory úspěšného tradingu? Názor...
12.03.2024 XTB zvyšuje úroky z volných prostředků!
Okénko investora
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Michal Brothánek, AVANT IS
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Trhy excelují: Japonský Nikkei, americký Nasdaq a nejnověji i zlato dosahují historických maxim
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Spotřebitelská inflace dále ustupuje, meziroční růst již na inflačním cíli ČNB
Ali Daylami, BITmarkets
Vítězství Trumpa může zbrzdit rozvoj centralizovaných digitálních měn