Markéta Höfferová (Kurzy.cz)
Osobní finance  |  19.07.2018 11:48:01

Účtenku za nákup potravin pravidelně kontroluje 71 procent Čechů


Praha, 19. července 2018 - Více než 70 procent Čechů pravidelně kontroluje, jaké položky a za jakou cenu jim byly naúčtovány u pokladny při nákupu potravin nebo základního nepotravinářského zboží. Účtenky za nákup potravin nejčastěji kontrolují starší lidé nad 60 let. Nejvíce spokojeni jsou se správným vydáváním účtenek zákazníci prodejen COOP, Lidl a Globus. Vyplývá to z aktuálních výsledků nové studie GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2018, kterou každoročně publikuje společnost GfK Czech.

Více než 70 procent Čechů pravidelně kontroluje, jaké položky a za jakou cenu jim byly naúčtovány u pokladny při nákupu potravin nebo základního nepotravinářského zboží. 35 procent si papírovou pokladní účtenku za nákup potravin po zaplacení zkontroluje pokaždé, dalších 36 procent ji kontroluje často. Pouhých 8 procent zákazníků uvádí, že účtenku nekontrolují vůbec nikdy.

„Účtenky za nákup potravin nejčastěji kontrolují starší lidé nad 60 let (pravidelně je kontroluje 86 procent) a lidé se základním vzděláním (pravidelně je kontroluje 77 procent). Naopak „nejméně“ účtenky kontrolují mladí zákazníci (63 procent kontroluje pravidelně) a vysokoškoláci (65 procent kontroluje pravidelně),“ říká Zdeněk Skála, vedoucí týmu GfK pro výzkum obchodu.

Studie GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2018 také zjišťovala, v jakých řetězcích se zákazníci často setkávají s účtováním nesprávné ceny a kde jsou naopak spokojeni. Nejlépe jsou v tomto směru hodnocené prodejny COOP, Lidl a Globus.       

 


 

O výzkumu

Data vychází z výsledků volně prodejné studie GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2018. Výzkum byl proveden metodou CAWI v dubnu a květnu 2018 na reprezentativním vzorku 1000 respondentů v České republice.

O GfK

GfK propojuje data s vědou. Naše inovativní průzkumná řešení poskytují odpovědi na klíčové obchodní otázky týkající se spotřebitelů, trhů, značek a médií nejenom na dnešních trzích, ale i těch budoucích. GfK, jako výzkumná a analytická společnost, slibuje svým klientům po celém světě "Growth from Knowledge" (růst na základě znalostí). Pro více informací navštivte stránky www.gfk.com/cz nebo sledujte GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK_Czech.

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0

Účtenku za nákup potravin pravidelně kontroluje 71 procent Čechů

Diskuze a názory

Na dané téma nejsou žádné názory.



Přečtěte si také:

30.11.2015Průzkum: Nákupy potravin v domácnostech se mění Ekonomický deník (Ekonomický deník)
01.09.2010Poláci se online nákupů bojí, Češi nikoli Strategie.cz (Strategie.cz)





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Zlato Bitcoin Hypotéky Tarify Energie Kalkulačka Zákony Práce Školení Počasí

Kalkulačka

Výpočet čisté mzdy

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Sociální příplatek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Důchodová kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Běžné účty

Hypotéky

Stavební spoření

Podílové fondy

Směnárny - Euro, Dolar

Úřad práce

Investice

Makroekonomika - ČNB

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Zlato online, Stříbro, Ropa

Burza - ČEZ

Pojištění

Povinné ručení

Penzijní připojištění

Penzijní fondy

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Nový občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - TÜV spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Mapa webu

Volby

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2018

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů