TNBiz (TN.cz)
Cestování  |  11.07.2018 15:34:13

Českou železnici čeká peklo. SŽDC připravuje obří rekonstrukce


Jakoby nestačily rozkopané silnice a dálnice. Velké rekonstrukce se chystají také na železnici. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje velké opravy na osmi úsecích 1. a 2. koridoru, tedy na tratích mezi Prahou a Brnem a Prahou a Ostravou. Práce vyjdou na 23 miliard.

Až na jednu výjimku půjde o už jednou modernizované úseky. Modernizace ale proběhly v 90. letech a dané úseky potřebují znovu opravit.

 

"Udržení jejich požadovaných parametrů si vyžaduje dlouhodobě vysoké náklady, zabezpečovací zařízení je mnohdy na hranici své životnosti, případné zavedení nižších traťových rychlostí by navíc vedlo ke vzniku tzv. úzkých míst,“ přibližuje generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

 

K financování využije SŽDC peníze z národních zdrojů, od Evropské investiční banky (EIB) a na dva projekty dostane příspěvek také z programu Nástroj pro propojení Evropy. Celkem by měly rekonstrukce stát 23 miliard korun.

 

Seznam rekonstruovaných úseků:

VelimPoříčany
ChoceňUhersko
Ústí nad OrlicíBrandýs nad Orlicí (původní stopa)
AdamovBlansko
Brno-Maloměřice – Adamov
Lipník nad Bečvou – Drahotuše
PolomSuchdol nad Odrou
DětmarovicePetrovice u Karvinéstátní hranice s Polskem

 

https://www.google.com/maps/d/embed?mid=1-JI2j2McYSl0aHm_51N32Sw5rfWEk7c_

 

Nejblíže rekonstrukci je úsek Poříčany - Velim na Kolínsku. SŽDC už podepsala smlouvu se společností SUDOP na vypracování projektu v hodnotě 83 milionů korun. Úsek je společně s tratí z Dětmarovic přes Petrovice u Karviné na hranice s Polskem jedním z těch, které dostanou peníze z programu Nástroj pro propojení Evropy.

 

Podle SŽDC bude rekonstrukce spočívat v opravách mostů a přejezdů, modernizaci stanic a zastávek, trakčního vedení a také staničního a traťového zabezpečení. SŽDC navíc plánuje přejít na české železnici kompletně na střídavou trakci, takže vyjma úseků mezi Brnem a Blanskem, kde už střídavá trakce je, budou na tuto změnu opravované úseky připravovány.

 

Velkou výzvou pro českou železnici bude rekonstrukce tratí na jižní Moravě. Krom zvýšení propustnosti úseků přidáním dalších kolejových spojek a výhybek budou muset být rekonstruovány i tunely, kterými v údolí Svitavy koleje vedou. To si vyžádá nepřetržitou výluku obou kolejí.

 

 

 

Dopravci tak zřejmě budou muset zavést náhradní autobusovou dopravu a část dálkových vlaků odklonit přes Vysočinu. Neobslouží tak třeba Pardubice nebo Českou Třebovou. Trasa přes Havlíčkův Brod je navíc delší a méně propustná.

 

Úsek mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí se dočká vůbec první modernizace. Ve stanici Brandýs nad Orlicí by mělo přibýt elektronické zabezpečovací zařízení. Cestujícím budou k dispozici nová nástupiště s mimoúrovňovým podchodem. Kolejové spojky zvýší propustnost úseku v případě výluk.

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688