TNBiz (TN.cz)
Cestování  |  10.07.2018 08:18:10

Češi reklamují i slané moře. Na co si můžete stěžovat?

Dovolenou si jedeme především užít, náladu ale dokáže pokazit i malá vada. Pokud jste využili služeb cestovní kanceláře, můžete zájezd reklamovat. Ne za všechno ale můžete žádat kompenzaci.

Dovolenou může pokazit jakákoliv maličkost - ať už to je špatné počasí, zpožděný let nebo špinavé povlečení v hotelu. Ne všechny vady ale můžete reklamovat, přestože podle cestovních kanceláři jsou Češi schopni si stěžovat i na příliš slanou vodu v moři.

 

"Dá se reklamovat vše, na co může mít pořadatel vliv. Nejde reklamovat počasí, ale pokoj, cestu, stravu, služby ano. Ta škála je docela bohatá," uvedl advokát Štěpán Ciprýn. Stěžovat si můžete u cestovní kanceláře, případně aerolinek.

Důležité je podat reklamaci do třiceti dnů od návratu. "Jinak nám soud nemusí nárok uznat. Cestovní kancelář má pak také třicet dnů na vyřízení reklamace," doplnil Ciprýn. Nejvíce se podle něj reklamuje kvalita ubytování a stravy.

Ciprýn radí pokusit se nejdříve vše vyřešit na místě s delegátem cestovní kanceláře. "Já bych nechtěl mít zkaženou celou dovolenou, proto bych to řešil už v dané destinaci. Kontaktoval bych českou pobočku, která by měla nabídnout nějaké řešení, třeba výměnu pokoje," dodal advokát.

Pokud by k nápravě nedošlo už na místě, případně byste si chtěli stěžovat třeba jen na první den, kdy jste nebyli spokojení, doporučují odborníci nashromáždit "důkazy". "Zajistit jména ostatních hostů, kteří mohou být svědky, fotografie, případně videa," vypočítal Ciprýn.

Zároveň byste se měli vždy přesvědčit, že máte ve smlouvě dostatečně ošetřený "účel" zájezdu. Pokud jedete na dovolenou k moři, musíte mít k moři přístup. "Řešili jsme stížnost jednoho pána, který jel na 'golfový pobyt', ale vůbec se na green nedostal," dal příklad advokát.

K orientaci v tom, co je možné reklamovat a o kolik peněz můžete žádat jako kompenzaci, pomáhají tzv. frankfurtské tabulky slev. Byly vytvořeny Zemským soudem ve Frankfurtu v roce 1985 právě za účelem výpočtu slevy ze zájezdu po reklamaci. 

Originál dokumentu

 

Zájezd byste se neměli bát reklamovat, i když jde o zdánlivou maličkost. "Můžete reklamovat jakoukoliv vadu, ale také ztrátu radosti. Pokud cítíte, že dovolená byla opravdu narušena, je velmi vysoká pravděpodobnost, že se stížností budete úspěšní," nabádá Ciprýn.

 

A co v případě letecké dopravy 

Jejich let měl zpoždění přes 24 hodin, teď žádají o náhradu. Co dělat v podobné situaci a kdy má cestující nárok na kompenzaci

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688