Rakouský marketingový svaz ve finančních službách (Finanz-Marketing Verband Österreich FMVÖ) provedl v minulých týdnech on-line anketu, s níž oslovil 4000 osob, kde se mimo jiné zajímal i o téma ochrany dat v sektoru bank a pojišťoven.
Většina je pro přísnější pravidla
Zcela zásadně vítá jasná většina přísnější pravidla pro ochranu dat ve finanční branži: 66 % to považuje za „nezbytné“. Jen 16 % jsou jiného názoru, 18 % se rozhodli pro odpověď „nevím“. Zákazníci neberou téma nakládání s daty na lehkou váhu. Vysoké ztotožnění s přísnějšími regulemi se táhne napříč celými skupinami rakouské populace pouze s malými rozdíly. Důležitější než podmínky nebo kvalita poradenství
Další poznatky ze studie ukazují, že mínění většiny klientů vychází ze zásady, že „vždycky může být ochrana lepší a nikdy jí není dost“. Tak například se většina dotázaných přiklonila k tezi, že jistota a zabezpečení při finančních obchodech je pro ně nejdůležitější, ještě důležitější, než jsou smluvní podmínky a poradenství.
Podíl 69,3 % s tím zcela nebo minimálně spíše souhlasí (dalších 24,3 % „částečně“). Že by současná ochranná opatření u finančních obchodů byla už příliš? S tím souhlasí zase jen menšina. K takovému závěru by se totiž vůbec nebo spíše nepřiklonilo 69,3 % dotázaných (a dalších 15,5 % částečně).
Relativně vysoká důvěra v instituce
Ačkoli se většina respondentů vyslovila pro přísnější ochranu dat, důvěřuje současně velká část z nich ochraně údajů v institucích v odvětví už teď. Podíl 65,1 % jsou zcela nebo minimálně spíše toho názoru, že jejich data jsou v bankách nebo pojišťovnách zajištěny proti nepovolané manipulaci s nimi; částečně souhlasí dalších 26,2 % respondentů.
Pochybení v této oblasti by pravděpodobně vedlo k ukončení zákaznického vztahu: pokud by banka nebo pojišťovna předala bez souhlasu klienta dále a pokud by se zákazník o takovém kroku dozvěděl, bylo by to pro 79,5 % (zcela nebo spíše) důvodem k okamžité změně finančního partnera.
Více informací o ochraně dat je žádoucích
Podíl 68 % účastníků ankety uvedlo, že by uvítali, aby je jejich banka nebo pojišťovna informovala obšírněji o opatřeních k ochraně osobních dat. Podle svých výpovědí bylo informováno na téma ochrany dat jen 38 % respondentů. Zjevně tady pociťuje většina dotázaných dluh: sami se byli už informovat na toto téma ve 13 % případů.