Pražské hotely zdraží o pět procent, za pokoj si budou účtovat 2 374 korun
Tempo růstu výnosů na jeden hotelový pokoj je u nás čtvrté nejvyšší v Evropě, i tak ale Praha zůstane nejlevnější turistickou destinací z celkem dvanácti sledovaných evropských měst. Na nedostatek zákazníků si hoteliéři stěžovat rozhodně nemohou, v české metropoli má být letos obsazeno přes 80 % lůžek, což je společně s Londýnem nejvíce v EU. Vyplývá to z nejnovější studie PwC Trendy evropského hotelnictví pro roky 2018 a 2019.
Zatímco v loňském roce stál hotelový pokoj v Praze v průměru 2 251 Kč, letos se má cena vyšplhat na 2 374 Kč a v roce 2019 turisté zaplatí dokonce 2 414 Kč. I přes relativně rychlý nárůst cen zůstane ubytování v Praze v porovnání s dvanácti sledovanými evropskými metropolemi stále nejlevnější. Ceny táhne nahoru především dobrá ekonomická situace napříč Evropou, která je doprovázena zvyšováním platů, a tedy i větší ochotou lidí cestovat. Ročně Praha naláká až 7 milionu turistů, a to především z Německa, Ruska, Velké Británie a USA.
V průměrné obsazenosti hotelů se Praha vyšvihne do čela žebříčku. Podle studie PwC se má dostat až na 82,3 % v roce 2019, a vyrovnat se tak ve využití kapacity tradičně nejvytíženějšímu Londýnu. Důvodem je především rostoucí zájem turistů, který táhne mimo jiné návrat ruské klientely. „Praha si úspěšně buduje pověst jednoho z nejkrásnějších evropských měst. Turistická atraktivita v kombinaci s relativní bezpečností dělá z české metropole jednu z nejvyhledávanějších destinací v Evropě,“ říká Jan Musil, odborník na hotelnictví z PwC Česká republika.
Tempo růstu výnosů na jeden pokoj pražských hotelů je čtvrté nejvyšší v Evropě. Podle ukazatele RevPAR* se budou výnosy v roce 2018 zvyšovat nejrychleji v portugalském Portu (10,3 %), následuje Amsterdam (7,1 %), Lisabon (7 %) a Praha (6,8%). V dalších městech se výnosy nezvednou o více než 4 %. V roce 2019 pak společnost PwC předvídá Praze propad na 6. příčku a pomalejší, přesto stále solidní růst ve výši 3,4 %. „Vzhledem k vysoké vytíženosti stávajících kapacit a stagnující nabídce bude do budoucna výnos hotelů záviset především na růstu cen,“ uzavírá Jan Musil z PwC ČR.
* Ukazatel RevPAR (Revenue per Available Room) poměřuje průměrnou cenu pokoje s průměrnou obsazeností, vypovídá tedy hlavně o výnosnosti hotelů.
O studii
Uvedená data vychází ze sedmého vydání studie s názvem Trendy evropského hotelnictví pro roky 2018 a 2019, která analyzuje současnou situaci na trhu a předvídá další vývoj dvanácti evropských metropolí včetně Prahy.
Více o studii naleznete na https://www.pwc.fr/fr/assets/files/pdf/2018/04/pwc-european-cities-hotel-forecast-for-2018-and-2019.pdf
PriceWaterhouseCoopers Česká republika
V PwC usilují o obnovení důvěry a řešení důležitých problémů ve společnosti. PwC je síť firem s více než 236 tisíci lidmi ve 158 zemích světa. Poskytují kvalitní auditorské, daňové a poradenské služby, které podporují jejich klienty při dosahování jejich cílů.
Název „PwC“ označuje všechny společnosti skupiny PricewaterhouseCoopers International Limited, z nichž každá je samostatným a nezávislým právním subjektem.
Více se můžete dozvědět na: www.pwc.com/cz
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.