Petr Dufek: Nákupní horečka zdaleka nekončí
Nejnovější výsledky maloobchodu naznačují, že se na chování českých spotřebitelů nic nezměnilo ani v dubnu. Útraty v obchodech stále svižně rostou, zájem je téměř o vše a internetové obchody pokračují ve své úspěšné dlouhotrvající expanzi.
V dubnu se tržby obchodníků v reálném vyjádření zvýšily o 5,6 %. K tomuto nárůstu dopomohl nejenom silný spotřebitelský apetit, ale i dva pracovní dny navíc. Podle statistického úřadu zafungoval i efekt Velikonoc, ale ty tentokrát pomohly spíše březnovým výsledkům. Nakonec pokles tržeb u potravinářských výrobků to vlastně jen potvrzuje.
Kupní síla českých spotřebitelů roste díky rekordní zaměstnanosti a svižnému tempu reálných mezd a odráží se i ve vyšší ochotě lidí utrácet. Na své si tak přicházejí prodejci sezónního zboží, elektroniky, výrobků pro volný čas a rekreaci, tak jak už to v dobých časech bývá. V dobách konjunktury tyto nákupy expandují, v dobách recese jsou prvními, které spotřebitel seškrtá.
Spotřeba poháněná rostoucí kupní silou i optimismem zákazníků se stala jedním z hlavních tahounů poptávky v ekonomice a obchodníky proto čeká další rekordní rok v řadě.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz