Patria (Patria Finance)
Investice  |  29.05.2018 14:53:53

Nejhodnotnější značkou je opět Google, těsně za ním je Apple


Nejhodnotnější značkou světa letos zůstává Google a druhé místo patří opět firmě Apple, i když rozdíl mezi oběma se za poslední rok výrazně zmenšil. Na třetí místo se dostal Amazon, který předstihl softwarovou společnost Microsoft. Vyplývá to z žebříčku BrandZTop 100, který sestavuje reklamní agentura WPP a poradenská firma MilwardBrown.

Google zvýšil hodnotu své značky proti loňsku o 23 procent na 302,1 miliardy dolarů (6,8 bilionu ), Apple o 29 procent na 300,6 miliardy a Amazon se za rok zhodnotil o 49 procent na 208 miliard dolarů.

Největší zastoupení v první desítce mají technologické firmy a maloobchodní společnosti. Právě maloobchod byl loni nejrychleji rostoucím odvětvím s nárůstem o 35 procent, následuje pojišťovnictví s 34 procenty a technologie s 28 procenty.

Mezi deseti nejvíce rostoucími obory jsou i automobilky, které s nástupem elektrického pohonu a autonomní mobility těží z těsné spolupráce s technologickými firmami. Celkově zvýšily svou hodnotu o sedm procent. Nejhodnotnější automobilovou značkou zůstává vedoucí světový propagátor hybridních pohonů Toyota s hodnotou 30 miliard dolarů.

"Letos jsme zaznamenali vůbec největší růst hodnoty značek způsobený růstem ve všech kategoriích. Jak noví, tak i stávající hráči sklízejí odměnu za statečnost a přijetí dlouhodobé strategie budování značky," uvedl David Roth z WPP. Rostoucí užívání technologií pracujících s daty, umělou inteligencí či rozšířenou realitou spolu s kreativním marketingovým přístupem umožňují mnoha značkám hlouběji porozumět spotřebitelům a poskytnout jim personalizovaný obsah.

V žebříčku se nově objevilo osm značek, mezi nimi například přepravní aplikace Uber nebo výrobce sportovního vybavení Adidas. Celková hodnota stovky nejcennějších značek světa se letos zvýšila o rekordních 21 procent na 4,4 bilionu dolarů.


 

Žebříček BrandZ Top 10 nejhodnotnějších značek světa 2018
Pořadí 2018 Značka Kategorie Hodnota značky 2018 (v miliardách USD) Změna v hodnotě značky Pořadí 2017
1 Google technologie 302,063 23% 1
2 Apple technologie 300,595 28% 2
3 Amazon obchod 207,594 49% 4
4 Microsoft technologie 200,987 40% 3
5 Tencent technologie 178,99 65% 8
6 Facebook technologie 162,106 25% 5
7 Visa platby 145,611 31% 7
8 McDonald's restaurace 126,044 29% 10
9 Alibaba obchod 113,401 92% 14
10 AT&T telekomunikace 106,698 -7% 6

 

Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688