Chuť utrácet českým spotřebitelům rozhodně nechybí
Vedle toho slabší (neočištěné) tržby zaznamenaly prodejci nepotravinářského zboží, nicméně šlo opravdu o vliv rozdílného počtu pracovních dnů, nikoliv o změnu spotřebitelského apetitu. Ostatně další silný nárůst zájmu o zboží v e-shopech (+14,7 %) nepostižených povinným uzavíráním větších obchodů v době vybraných svátků, to jen potvrzuje.
Spotřeba domácností, kterou zčásti maloobchod odráží, je jasným motorem poptávkové strany ekonomiky, a bude se tak letos asi největší měrou podílet na ekonomickém růstu. Proto by maloobchod mohl skončit s růstem reálných tržeb okolo 4,5 %.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz