Nejčastější nájezd nabízených vozů
v průměru činí pouze 5 tisíc kilometrů
Trh zánovních ojetých vozů v zemích, kde působí
znovuobnovená značka Mototechna, nabídl v meziročním srovnání za první čtvrtletí
více vozů s rapidně nižším nájezdem a stejnou cenou jako ve stejném období
vloni. V České republice a na Slovensku vévodí mezi zánovními vozy domácí
značka Škoda, v Maďarsku a Polsku je to Opel. Vyplynulo to z kontinuálního
sledování trhu, které provedla společnost Mototechna, patřící do skupiny AURES
Holdings.
Zatímco za první
tři měsíce loňského roku bylo v České republice, na Slovensku,
v Polsku a Maďarsku nabízeno celkem 53 344 vozů, za letošek to bylo o
více než 1 200 automobilů (54 566) navíc. Z tohoto čísla činila
nabídka inzerovaných vozů u nás 17 178, což je o 424 automobilů více než
loni. Nejvíce vozů tradičně nabídla Praha (5 885), nejméně Kraj Vysočina
(273). Nejčastější průměrnou cenou inzerovaných vozů v ČR byla částka 458
890 Kč, která je identická s cenou v meziročním srovnání. Velmi znatelně klesla hodnota nejčastěji průměrně
najetých kilometrů, a to ve všech zemích V4. Zatímco v ČR se jedná o
pokles z 10 000 kilometrů na 8 702, například v Maďarsku je
to 80% snížení nájezdu z 5 000 na pouhých 1 000 km. V průměru
všechny 4 země nabídly za první čtvrtletí letošního roku vozy nejčastěji
s 5 tisíci najetými kilometry, oproti stejnému období v loňském roce,
kdy činil nejčastější nájezd 8 tisíc kilometrů.
Co se konkrétních
modelů vozů týče, u nás a na Slovensku jasně dominují Škodovky, v Polsku a
Maďarsku hraje prim tovární značka Opel. V České republice si první čtyři
místa jasně drží modely Fabia, Octavia, Rapid a Citigo. Na Slovensku
s drobnou obměnou je pořadí Rapid, Octavia a Fabia. „Je zajímavé sledovat, jak se v jednotlivých zemích V4 diametrálně
liší poptávka po jednotlivých značkách a modelech. Češi a Slováci na Škodovku
nedají dopustit, zatímco v Maďarsku a Polsku není ani v TOP 5,“
říká generální ředitelka AURES Holdings Karolína Topolová. Polsku vévodí model
Opel Astra, stejně jako Maďarsku. Tam byl ovšem na loňské pozici ve vedení
Mercedes C. Raritou v TOP nejinzerovanějších vozech v Maďarsku je na
čtvrté příčce Suzuki Vitara.
Znovuobnovená značka
Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních automobilů a patří do
skupiny AAA AUTO, loni v tomto segmentu na našem trhu zaznamenala zvýšení
poptávky o 9,7 procenta. Celkem se pod hlavičkou Mototechny prodalo téměř 7 500
zánovních vozů za rok 2017 a již na 40 000 aut od roku 2012.