Nákupní horečka nepolevuje
Rostoucí mzdy spolu s klesajícími obavami z nezaměstnanosti podporují spotřebitele v jejich utrácení. Vyšší zájem je proto o elektroniku, zboží pro volný čas a pohonné hmoty. Naproti tomu potraviny nebo především móda tentokrát příliš netáhly a tržby obchodníků v tomto segmentu rostly jen mírně. Nakonec zákazníci se předzásobili v povánočních výprodejích a o oblečení a obuv v kamenných obchodech začnou mít větší zájem až při další vlně výprodejů.
Pro další měsíce počítáme se zhruba pětiprocentním růstem maloobchodních tržeb a pokračující expanzí e-shopů. Navzdory jejich dlouhodobému silnému boomu stále existuje nemalý prostor pro jejich další růst, zejména pokud jde o prodej potravin.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz