Jan Lener (BrokerConsulting)
Finanční rady  |  05.04.2018 15:14:40

Manažeři a top manažeři utíkají k franšízovým konceptům

Franšízingu se v tuzemsku v posledních čtyřech letech nebývale daří, počet lokálních konceptů se téměř vyrovnal těm zahraničním. Ale nebylo tomu vždy stejně, počátky franšízového podnikání v Česku nebyly snadné. Začínaly tady gastro koncepty ze zahraničí a dnes je možné si otevřít třeba i pobočku s bankovními a investičními službami, jako je například franšíza OK POINT. Co tedy stojí za oblibou této formy byznysu? 

První franšízové řetězce, a to světoznámý McDonald’s a neméně populární Yves Rocers, vstoupily na náš trh již v roce 1991.  A i když oblast fastfoodových restaurací stále zůstává typickým představitelem této formy podnikání, dnes už se s ní setkáme ve všech. V současné době je podle České asociace franchisingu na našem trhu zhruba 260 franšízových konceptů a asi 60 procent jich je ryze českých.

„Zlom přišel v roce 2014. Od té doby se roční nárůst provozoven dlouhodobě drží okolo 12 procent,“ poukazuje Klára Opletalová, tajemnice České asociace franchisingu.

 

Budovat vlastní značku nebo převzatý koncept?

Důvody, proč je franšízový model mezi podnikateli tak populární, jsou zejména již zavedená značka a zázemí silné společnosti včetně jejího know-how. Franšízing je postaven na opakování jednoho ověřeného podnikatelského vzoru. Franšízor, poskytovatel licence, podnikateli v podstatě dává návod, jak v daném oboru úspěšně podnikat, což v sobě skýtá velkou výhodu oproti vystavění vlastní značky, kde rozjezd nezřídka bývá ve stylu pokus – omyl.

„Budování franšízové sítě přináší nepochybné výhody i poskytovateli licence. Náklady na vybudování pobočky jsou totiž přeneseny na podnikatele, budoucího franšízanta,“ upřesňuje Opletalová. „Ten zase dostává veškerou technickou, marketingovou a právní podporu. Čím více má společnost franšízantů (franšízových poboček), tím více se upevňuje pozice její značky na trhu,“ dodává.

 

Druhá kariéra pro úspěšné manažery a vedoucí pracovníky

Model franšízového podnikání se stále více stává populární u top manažerů, kteří již v oboru dosáhli vrcholu a ještě zdaleka nejsou ve věku, kdy plánují odchod do penze. Řada z nich hledá nový kariérní směr, který jim pomůže dále se rozvíjet a hlavně seberealizovat.

„Měl jsem za sebou třináctiletou kariéru v managementu jedné nadnárodní společnosti. Cítil jsem, že v dalším růstu mi brání to, že o mém profesním rozvoji rozhodují jiní. V momentě, kdy jsem zvažoval co dál, přišla možnost provozovat pobočku franšízové sítě OK POINT,“ vzpomíná Radek Husák.

OK POINT je koncept franšízových poboček, které na sklonku roku 2015 spustila finančně-poradenská společnost Broker Consulting společně s retailovou mBank. Jeho cílem je poskytovat klientům poradenství v oblasti financí, bankovnictví a realit na jednom místě. Oblast finančnictví Radka Husáka oslovila, dlouhodobě se soukromě věnoval právě investování. Právě možnost věnovat se investicím na profesní úrovni a využít nabyté zkušenosti, ho zaujala a založil si na ní novou kariéru formou franšízy OK POINT. Pro franšízing nadchl i svou manželku Soňu, která předtím působila jako právnička na Katastru nemovitostí v Brně a v jedné mezinárodní společnosti.

„Díky své praxi firemního právníka dokážu klientům nabídnout kompletní právní servis včetně kvalitní revize jejich současných smluv,“ zdůvodňuje změnu kariéry Soňa Husáková a dodává: „S manželem jsme neměli s podnikáním žádné zkušenosti, proto jsme se rozhodli pro formu franšízové spolupráce. Přerod zaměstnance v podnikatele není zcela jednoduchý, protože najednou jste na vše sám. Spolupráce se silným franšízorem nám najednou ukázala směr, kudy se vydat, nastavila pravidla a pomohla nám se všemi zákonnými požadavky.“

 

Vstupní investice a koncept na míru

Manželé Husákovi se rozhodli pro spolupráci s domácím franšízovým systémem, tedy takovým, který je založený na původním českém podnikatelském konceptu. Na českém trhu ojedinělý model OK POINT od Broker Consulting nabízí kombinaci tří služebbankovních finančních a realitních. Možná právě díky tomu se ve svém segmentu stal jedním z nejrychleji rostoucích. Během roku 2017 otevřel 16 nových poboček a jen letos v dubnu se jich otevře další pět nových, což bude znamenat celkem 39 OK POINTů po celé republice. Rozjednané jsou ale i další lokality, v některých jsou OK POINTy již těsně před dokončením.

Vstupní investice je v případě OK POINTu 1,5 milionu korun a její návratnost se pohybuje od půl do jednoho roku. Franšízant s podpisem licenční smlouvy získává od společnosti Broker Consulting kompletně vybavené obchodní místo včetně komplexního produktového portfolia bankovních a finančních produktů na otevřené platformě. K dispozici má také výstupy z analytického zázemí, finančně plánovací nástroje, či provozní, marketingovou a obchodní podporu. Absolvovat musí před zahájením podnikání produktové a obchodní školení. Po úspěšném startu jej pak čeká podle centrály nadstandardní finanční ohodnocení a benefity.

 

Zaujal Vás koncept OK POINT?  A chcete vědět více? Tak se ozvěte Lence Slepičkové, specialistce podpory prodeje OK POINT Broker Consulting, na tel.: 731 537 402, nebo na e-mail: lenka.slepickova@bcas.cz.

 

 

Jan Lener

Jan Lener

Ředitel komunikace Broker Consulting. Do Broker Consulting přišel téměř přesně před deseti lety do oddělní komunikace a PR. Od roku 2013 se věnoval také Projektu Reality v Broker Consulting. Ve finančně-poradenskému byznysu působí již od roku 2003, první zkušenosti sbíral jako poradce. V případě, že vás zaujal koncept OK POINT, o němž Jan Lener píše, kontaktujte pro více informací Lenku Slepičkovou na mailu lenka.slepickova@bcas.cz, nebo na telefonu +420 731 537 402.

Broker Consulting

Broker Consulting je jednou z největších poradenských společností na českém a slovenském trhu v oblasti financí a realit. Od roku 1998 získala důvěru více než 600 000 klientů. Poskytuje také služby přes 4 000 firmám. Služby společnosti Broker Consulting poskytuje přibližně 1500 finančních konzultantů ve více než 100 klientských centrech a kancelářích. Společnost přinesla na český a slovenský trh řadu inovací. Jednalo se například o investice do otevřených podílových fondů se zamykáním zisků nebo unikátní produkty životního dopojištění, které umožňují pojistit smrt a invaliditu za zlomek obvyklých cen. Broker Consulting rovněž ve spolupráci s mBank vytváří síť franšízových poboček pod názvem OK POINT, kterých je aktuálně otevřeno 33. Více na www.bcas.cz a na www.okpointy.cz. Navštivte také náš Facebook a LinkedIN Broker Consulting a Facebook a LinkedIn OK POINTů.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688